پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
علی مطهری، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ با بیان آن که اگر خواننده‌ای در خارج می‌خواند و مشکل اقتصادی و سیاسی ندارد چه اشکالی دارد بیاید اینجا هم بخواند؟، گفت: این‌ها اصلا مسائل مهمی نیست. حتی ممنوعیت نوعی از موسیقی در اسلام را باید دید به خاطر ارزش عقل است و هر چیزی که عقل را زایل می‌کند و انسان را از حال عادی خارج می‌کند، نباید باشد. برخی موسیقی‌ها برای همین حرام شده است، چون انسان نباید هیچ‌گاه از حال عادی خارج شود؛ و الا موسیقی‌هایی که در چهارچوب قانون باشد نباید مشکلی داشته باشد. این‌ها باید در کل اسلام تصمیم گرفته شود.
شعار سال: علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره علت ردصلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم گفت: معتقدم ردصلاحیت من در مجلس یازدهم یک خطای سهوی بود که شورای نگهبان انجام داد. اصولا ردصلاحیت به خاطر اظهارنظر پذیرفته نیست. این که کسی مخالف نظر رسمی نظام نظری داشته باشد بحث غلطی است.
 
ناامید نیستم تایید صلاحیت نشوم

وی گفت: بحث من هم با شورای نگهبان همین بود. سه تا از اظهارنظر‌های من را در جلسه‌ای که در شورای نگهبان داشتیم بحث شد. مجادله‌ای بود و من بیرون آمدم و ردصلاحیت شدیم. من این ردصلاحیت را قبول ندارم. ناامید نیستم تایید صلاحیت نشوم. من نیاز به مطرح شدن ندارم. در حالت عادی هم می‌توانم حرف‌هایم را بزنم.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای سرد انتخابات گفت: درباره مشارکت فضا خیلی گرم نیست، ولی این مطلب با ورود برخی نامزد‌ها می‌تواند جبران شود و فضا گرمتر شود. فرضا با ورود آقای ظریف فضا گرم می‌شود. با ورود خود من فضا گرمتر می‌شود. عده‌ای مواضع ما را قبول دارند. اگر آقای تاج زاده را تایید کنند فضا خیلی گرم می‌شود. این بستگی به عملکرد شورای نگهبان دارد. رابطه‌ای بین توفیق نشست وین و شرکت مردم در انتخابات است. اگر در این فاصله توافق و گشایشی شود و مردم حس کنند راهی برای خروج از فشار اقتصادی باز شود مردم به انتخابات می‌آید و برای ادامه این راه، به طرفداران این راه رای می‌دهند و مشارکت به حد قابل قبولی می‌رسد.

وی افزود: البته مردم از حوادث آبان ۹۸ گلایه دارند. از فشار‌های شدید اقتصادی که به مردم وارد می‌شود گلایه دارند، ولی باید گفته شود قهر کردن با صندوق رای راه حل مشکلات نیست. حتما اصلاح امور از صندوق رای می‌گذرد. شرکت بالای مردم در انتخابات برای رفع تحریم‌ها و اجرای برجام خیلی مهم است. اگر مشارکت مردم ۷۰ درصدی شود دنیا روی پشتوانه مردمی نظام اسلامی حساب می‌کند. باید هر کسی از هر راهی بلد است باید فضا را گرم کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:hamshahrionline.ir،۵۹۹۷۵۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
بوی انتخابات می آید....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین