پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۹۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
وزیر بهداشت گفت: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقای جنوبی هراس دارم.
شعار سال: سعید نمکی، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: اولین اقدام موفق ما در مقابله با ویروس انگلیسی، جلوگیری از انجام اعمال جراحی الکتیو بود.

وی ادامه داد: بحث درمان سرپایی با یک داروی آنتی وایرال، یکی دیگر از اقدامات موفق ما برای کنترل ویروس انگلیسی در کشور بود. ما در خوزستان این کار را انجام دادیم و نتایج آن کاملاً رضایت بخش بود و اگر غیر از این بود، امکان نداشت بتوانیم بیماری را در این استان مدیریت کنیم.

نمکی گفت: استفاده از بستری موقت و دریافت داروی ضد ویروس، باعث شد اجازه ندهیم همه تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی باشد. زیرا، ما نیاز داریم تخت‌های بیمارستانی را برای بیماران غیر کرونایی هم در نظر بگیریم.

وی با عنوان این مطلب که ما ۱۱ هزار تخت آی سی یو داریم، افزود: اگر قرار بود همه بیماران را در موج چهارم کرونا بستری می‌کردیم، حداقل به ۴۵ هزار تخت آی سی یو نیاز داشتیم.

وزیر بهداشت به شکل‌گیری کمیته‌های ترخیص اشاره کرد و گفت: تشکیل این کمیته‌ها نقش بسزایی در کنترل ویروس انگلیسی داشت.

وی با عنوان این مطلب که تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم، افزود:، اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد.

نمکی گفت: البته معتقدم ویروس انگلیسی سیر نزولی خواهد داشت.

وی افزود: ما وارد یک فاز جدیدی شده‌ایم.

نمکی گفت: چند موتاسیون جدید وارد کشور شده است که ویروس هندی را در برخی استان‌ها شاهد هستیم و همین طور ویروس آفریقای جنوبی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است.

وی ادامه داد: من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقای جنوبی هراس دارم.

نمکی افزود: آنچه بنده از همکاران درخواست دارم، این است که مراقب باشید.

وزیر بهداشت با اشاره به پیامد‌های سفر در بروز موج چهارم کرونا، گفت: هر آنچه با ما کرد، سفر کرد. من معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.

وی با اشاره به شیوه ویروس هندی و آفریقایی در برخی از مناطق و استان‌های کشور، افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر، لازم است که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

نمکی به برنامه واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که واکسن را از اردیبهشت سال ۹۹ لحظه به لحظه رصد کردیم و قرار بر این بود که قبل از عید ۴.۵ میلیون دوز واکسن داشته باشیم که به دلیل برخی نامهربانی‌ها و بدعهدی‌های طرف‌های قرارداد با تأخیر انجام شد. خوشبختانه اکنون راه دارد باز می‌شود و واکسن دارد می‌رسد. باید به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم تا این اقدام بزرگ و بی بدیل را به یک تهدید برای آبروی نظام سلامت تبدیل نکنیم.

وی افزود: سامانه‌ای را برای این کار تعیین کردیم، روز‌های اول نارسایی و اشکالاتی بود، اما اکنون مقتدرتر و سنجیده‌تر از قبل داریم جلو می‌رویم. از همه در دانشگاه‌هایی که همراهی کردند تشکر می‌کنم، از برخی هم گلایه مندم که خوب مراقبت نکردند. برخی را هم بیش از کوپن‌شان به دلیل خلافی که اتفاق افتاده بود، فشردیم و چاره‌ای جز این نداشتیم و باید می‌گفتیم که حساب‌کشی را از درون خودمان آغاز می‌کنیم که ما شوخی و برخورد نامناسب را خودمان پاسخ می‌دهیم. همه کمک کردند تا این سامانه شکل گرفت.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۰۹۳۱۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: کرونا ، نمکی ، آفریقایی ، هندی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
واقعا که خجالت نمیکشید همینجوری دارید امار میدید موج نجم موج ششم همین امروز سه کشور که انگلیس و اسکاتلند هم جزوش بود از ریشه کنی و عدم مرگ و یر کرونا خبر دادن اونوقت ما داریم هی هر روز از موج جدید حرف می زنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
ایشون هم متاسفانه سلطان حرف و سخنوری هستن تا عمل گرایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین