پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
محمود زمانی قمی استاندار استان هایی همچون مرکزی، چهار محال و بختیاری، ایلام و ... در دولت های سید محمد خاتمی و حسن روحانی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شعار سال: محمود زمانی قمی استاندار استان‌هایی همچون مرکزی، چهار محال و بختیاری، ایلام و ... در دولت‌های سید محمد خاتمی و حسن روحانی صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سوابق محمود زمانی قمی
 وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است پیش از این سمت استانداری استان مرکزی را بر عهده داشت.

زمانی قمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مسئولیت امور استان‌های ستاد‌های محمدرضا عارف را به‌عهده داشت.

وی از اعضای هیئت رئیسه بنیاد باران و نائب رئیس هیئت مدیره بنیاد باران است که پیش از این نیز در ۳ مهر ۱۳۷۹ به‌مدت ۳ سال و ۸ ماه و ۲ روز در دولت اصلاحات استاندار استان ایلام بود.

زمانی قمی از ۵ تیر ۱۳۸۲ به‌مدت ۲ سال و ۳ ماه نیز به‌عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

در دولت یازدهم و پیش از انتصاب عبدالمحمد زاهدی به‌عنوان استاندار کردستان از زمانی قمی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی این پست یاد می‌شد.

وی همچنین، معاونت سیاسی استانداری همدان و سمنان را در کارنامه دارد و نیز در اواسط دهه ۶۰ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و از موسسین جهاد دانشگاهی این استان بود.

زمانی قمی در اردیبهشت ماه ۹۴ از سوی دولت یازدهم به عنوان استاندار استان مرکزی منصوب شد و در پایان نیز در مهرماه امسال جای خود را در استان مرکزی به سیدعلی آقازاده داد و امروز هم در جلسه دولت به عنوان استاندار جدید یزد منصوب شد.

وی در دوران مسئولیت در استان مرکزی، با احیای صنایع مادر و خروج اقتصاد استان از حالت سکون موفق به ثبت کمترین نرخ بیکاری ۶.۷درصد در بین استان‌های کشور شد. محمدرضا منصوری رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مصاحبه با سایت جمهوریت نمره خوبی را به استاندار مرکزی در دولت یازدهم داد و سلامت، پاکدستی، درایت، رسیدگی و پیگیری به همه شهر‌های استان را از مزیت‌های خوب زمانی قمی دانست. همچنین علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد وی با بیان اینکه احیای صنایع بزرگ استان مرکزی در دستور کار زمانی قمی قرار داشته افزود: آونگان، هپکو، ایرالکو وسایر صنایع با همت، درایت و حمایت استاندار از رکود خارج شدند و با قدرت در حال پیشرفت هستند.

در دوران مسئولیت زمانی قمی، استان مرکزی با ۹۱۹ فقره پروانه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داد. براساس پایش‌های صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی رتبه کسب و کار در استان از ۱۳ به ۳ ارتقا یافت، همچنین تحقق ۹۹ درصدی اشتغال روستایی محقق شد. همچنین تراز مثبت در صادرات و واردات استان در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۰۰ درصد و معادل ۴۸۰ میلیون دلار اعلام شده است. حجم سرمایه‌گذاری خارجی از ۸۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۵۵۰ میلیون دلار مصوب در سال ۱۳۹۵ رسید.

با رفع تحریم‌ها و فراهم شدن امکان حضور سرمایه گذاران خارجی، تعداد ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی توسط هیات سرمایه گذاری خارجی ایران با ارزشی بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار توسط سازمان کمک‌های فنی و اقتصادی ایران طی سال ۹۵ در استان مرکزی تصویب گردید و بالع بر ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز در قالب پروژه‌های بزرگ اقتصادی و ملی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، پالایشگاه پلاسمای خون و دیگر ظرح‌های تولیدی فراهم و در روند تحقق است. نهایی شدن قرارداد رنوی فرانسه در ساوه که بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت خودرو ایران به شمار میرود با سرمایه گذاری خارجی ۶۶۰ میلیون دلاری و اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر نیز از دیگر دستاورد‌های دولت در استان مرکزی در دوره استانداری زمانی قمی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۰۹۰۹۴، www.jamaran.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین