پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
بنابر اظهارات مخاطبین برخی از پزشکان برای ویزیت از قبول بیمه‌های درمانی سرباز می‌زنند و همین باعث می‌شود هزینه‌های پرداختی مردم در این وضعیت اقتصادی موجود که تحت تاثیر پاندمی کروناست، افزایش پیدا کند، اما این درحالیست که طرح تحول سلامت با این هدف اجرا شد تا با کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم، اقدامات مناسب در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه انجام شود. نکته جالب اینجاست وقتی از حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی کشور پرسیدیم چرا پزشکان از قبول بیمه سرباز می‌زنند؟ گفت: «پزشکان در پذیرش یا عدم پذیرش بیمه‌های پایه آزاد هستند.»
شعار سال: همایون سامه یح نجف آبادی گفت: حتی اگر پزشکی در دفترچه بیمه دارو یا خدمات آزمایشگاهی ننویسد و از این کار امتناع ورزد، همان سربرگ پزشک که به صورت آزاد نسخه می‌نویسد برای بیمه کافیست.

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به سرباز زدن برخی پزشکان از قبول بیمه گفت: تمام کسانی که بیمه هستند و به مراکز طرف قرارداد بیمه خود از جمله داروخانه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و... مراجعه می‌کنند، می‌توانند با بیمه؛ دارو و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او افزود: حتی اگر پزشکی در دفترچه بیمه دارو یا خدمات آزمایشگاهی ننویسد و از این کار امتناع ورزد، همان سربرگ پزشک که به صورت آزاد نسخه می‌نویسد برای بیمه کافیست و فرد می‌تواند همان نسخه آزاد را ارائه دهد و هزینه‌اش را دریافت کند.

سامه یح نجف آبادی تصریح کرد: طبق قانون، حتی اگر پزشک نسخه را در دفترچه بیمه ننویسد باید سه مورد یعنی نام و نام خانوادگی بیمار، تاریخ و کدملی را در نسخه آزاد یادداشت و مهر و امضا کند وگرنه تخلف محسوب می‌شود بنابراین مردم از اینکه پزشکی بگوید بیمه قبول نمی‌کنم و در سربرگ آزاد نسخه می‌نویسم، نگران نباشند چرا که همان نسخه آزاد نیز برای بیمه دارای اعتبار است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۷۰۷۹ ، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
با این هزینه های درمان خدا نکند کسی بیمارشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین