پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
مبارزه و مانع تراشی برای فساد و بستن راه‌های آن ابتدائاً در ساختار‌های اداری و دولتی باید انجام شود و اگر آن‌ها به هر دلیلی موفق نشدند، کار به برخورد قضایی و مجازات می‌رسد. خیلی ساده‌ست؛ پیشگیری قبل از درمان است.
شعار سال: کبری آسوپار طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: از دیروز که سید ابراهیم رییسی بعد از ثبت‌نام در انتخابات، دلیل حضورش را "مبارزه با فساد" دانست، برخی به تمسخر پرداخته‌اند که جای مبارزه با فساد در قوه قضاییه است و نه قوه مجریه؛ و با همین شیوه‌ی استهزاء، فکر می‌کنند رییسی را به چالش کشیده‌اند. حال آنکه این تمسخر‌ها حتی صرف‌نظر از رویکرد غیراخلاقی آن، نمایان کننده بی اطلاعی و البته کم سوادی از روند مبارزه با فساد است.

مبارزه و مانع تراشی برای فساد و بستن راه‌های آن ابتدائاً در ساختار‌های اداری و دولتی باید انجام شود و اگر آن‌ها به هر دلیلی موفق نشدند، کار به برخورد قضایی و مجازات می‌رسد. خیلی ساده‌ست؛ پیشگیری قبل از درمان است.
 
"مبارزه با فساد" از وعده‌ها و شعار‌های اصلی نامزد‌های ریاست جمهوری

در جهان هم "مبارزه با فساد" از وعده‌ها و شعار‌های اصلی نامزد‌های ریاست جمهوری و نخست وزیری است. اینجا، اما بخاطر آنکه از رییسی خوش‌شان نمی‌آید، حتی بدیهیات مبارزه با فساد به استهزاء گرفته می‌شود و به مردم اطلاعات غلط می‌دهند تا روی انتخاب آنان موثر باشند.

سال ۹۶ و در جریان مناظرات انتخاباتی هم اسحاق جهانگیری در برابر سوالات پیرامون فساد در دولت، همین ادعا را طرح کرد که مبارزه با فساد با دستگاه قضایی‌ست و به زعم خودش، توپ را در زمین رییسی انداخت. اما معنای حرف او و این توییت‌های بالا این است که دولت ناتوان از بستن راه‌های فساد و ممانعت از دزدی مدیرانش است و لذا تنها راه، دخالت پلیسی و قضایی‌ست! یعنی ما که بلاخره دزدی می‌کنیم؛ اما چرا دستگاه قضایی محاکمه‌مان نمی‌کند!

شهریور سال ۸۱ (زمان دولت خاتمی و ریاست آیت‌الله شاهرودی بر قوه قضاییه) رهبری در دیدار با هیات دولت این نکته را به درستی بیان می‌کنند:

«یکی از دوستان برای من یادداشتی نوشته - یادم نیست از کجا و کی بود -و گفته بودند در همه جای دنیا مبارزه با فساد، کار دولت است؛ چرا ما قوّه قضاییّه را مسؤول این کار میکنیم؟ من به این حرف معتقدم. معتقدم مبارزه با فساد، در درجه اوّل کار خود دولت است؛ بخصوص که دولتمردان سطح بالای ما- یعنی شما وزرای محترم، معاونان محترم رئیس جمهور و بقیه مسؤولان سطح بالای کشور - افراد پاکی هستند. شما میخواهید پاک کار بکنید؛ بنابراین میتوانید خودتان مبارزه کنید و بکنید.

بخش قضا مربوط به مرحله آخرِ کار است. در قدیم میگفتند: آخرین دارو، داغ کردن است: «آخر الدّواء الکىّ». قبل از آن‌که به داغ کردن برسد، انسان انواع و اقسام دوا‌ها را به کار می‌برد؛ اگر خوب نشد، آن وقت محل زخم را داغ میکند، والّا تا وقتی میتواند با مرهم و مراقبت و تنظیف، بیمار را معالجه کند، محل زخم را داغ نمیکند.

در بخش‌های اقتصادی، پولی، صنعتی، خدماتی و دیگر بخش‌های تولیدی و آن‌جایی که بخصوص معاملات خارجی و کلان وجود دارد، حضور شما حقیقتاً به عنوان مدّعی و معارضِ فساد و مفسد تلقّی شود. وقتی با این جدیّت دنبال رفع فساد رفتید، در جایی میبینید باید به قوّه قضاییّه بگویید ما از شما میخواهیم به این قضیه رسیدگی کنید. در این صورت با میل و خواست و مطالبه شما، قوّه قضاییّه وارد میدان خواهد شد. وقتی شما مبارزه نکنید، طبعاً وضع طور دیگری خواهد شد.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۲۲۶۰۰۰۵۸۶، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
این دغدغه یا شعار نشان از فساد تلبار شده است که جای تاسف داره .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین