پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
فرماندار گچساران گفت: امروز خدمت به مردم همان سلامتی مردم است که گرفتار این بیماری نشوند و کسانی که بخواهند قبل از موعد قانونی، نشست‌های غیر قانونی داشته باشند پس طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و باید همه پای بند به قانون باشیم.
شعارسال:علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در جلسه ستاد کرونا این شهرستان ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت:در واقع روابط عمومی قشر مظلومی هستند که بی مزد و منت کار فعالیت می‌کنند در حالی که از لحاظ دانش و سواد هم انسان‌های شایسته‌ای هستند، افرادی که در طول سال‌ها زحمت‌ها کشیده اند و در رشد، توسعه و پیشبرد امور دستگاه‌ها هم نقش آفرین بوده اند.

وی در ادامه افزود:امروز هم خوشحالیم که روند بیماری کرونا درشهرستان روند کاهشی دارد، و باز هم خوشحالیم که مردم هم در سلامتی به سر می‌برند، وقتی شاهید این موضوع باشیم که بیمار کمتری در بیمارستان‌ها بستری هستند یعنی شهرمان روند رو به کاهش در پیش گرفته است.

اتابک تصریح کرد:اما آنچه این روز‌ها مهمتر از واکسن کرونا است، همان رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی است و متاسفانه از مهمترین عوامل انتقال و افزایش شیوع کرونا همین عدم اجرای دستورالعمل‌ها توسط شهروندان است، بنابراین باید درهمین شرایطی که با روند کاهشی این بیماری مواجه هستیم نیز حساسیت بیشتری در اماکن عمومی داشته باشیم چرا که اگر ۸۵درصد مردم ماسک بزنند خیلی درکاهش بیماری موثر خواهد بود.

فرماندار گچساران اظهارکرد:امروز وقتی روند بیماری در شهرستان کاهشی است، پس روند نظارتی هم باید شدت بیشتری هم پیدا کند و همه باید یاد بگیریم که زیستی با این بیماری داشته باشیم اگرچه ساده انگاری در این زمینه مساوی با آغاز پیک جدید خواهد بود.

اتابک ادامه داد:بنابراین هنوز در وضعیتی هستیم که مشاغل سه و چهار باید تعطیل باشند، اگرچه بازار همکاری کرد و تشکر هم داریم، اما اگر کاهشی را می‌بینیم نتیجه سختگیری‌ها و اعمال محدودیت‌های سخت در شهرستان است.

وی افزود:اگر فوتی‌های کرونایی در این شهرستان کمتر شدند، بخاطر اعمال محدودیت‌ها بود هرچند باید دستورالعمل‌ها توسط مردم اجرایی شود و این باید هم فرهنگ سازی شود؛ عادت داریم تا چیزی را سختگیری نکنیم، آنرا رها می‌کنیم که در سراسر کشور همه اعمال محدودیت کردند و آمار‌ها کاهشی شده است هرچند عده‌ای هم بی مبالاتی می‌کنند و رعایت نمی‌کنند.

اتابک تصریح کرد:بنابراین این‌هایی که این همه در صنوف مختلف تهدید می‌کنند، چرا تهدید به رعایت دستورالعمل‌ها نمی‌کنند، چرا سلامت مردم را به خطر می‌اندازید و کسانی که به هرشکل بدنبال تجمعات هستند در هر صنفی و کاری هستند حتما بایستی پاسخگو باشند.

فرماندار گچساران گفت:چقدر بداخلاقی‌ها شنیدیم، اما هیچ چیزی بیشتر از این موضوع خوشحالم نمی‌کنم که آمار بیماری کرونایی در شهرستان کمتر شده است اگر چه قدر این روز‌ها را باید بدانیم که نمی‌توانیم به راحتی نفس بکشیم و برای این روز‌های سخت باید شعر و داستان نوشت.

اتابک افزود:قطعا تا روز‌های آینده این واکسن کرونا هم به صورت عمومی تزریق خواهد شد، اما بدانید هیچ چیزی مثل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌تواند با این بیماری مقابله کند، اگرچه باید کمک کرد که بار دیگر به پیک بیماری برنگردیم هرچند فصل تابستان و فضای بسته خود عامل شیوع این بیماری است.

وی در ادامه بیان کرد:از همه دستگاه‌ها و ادارات ونهاد‌ها تشکر می‌کنم و از از تیم جوان بهداشت و درمان شهرستان گچساران نیز قدردانی می‌کنم، بنابراین بایستی تیم‌های نظارتی ما در بازار حضور فعال داشته باشند و رعایت پروتکل‌ها بازهم با جدیت در برنامه باشد.

اتابک گفت:می توان ادعا کرد که در بحث مقابله با کرونا کارنامه قابل قبولی داشتیم هم دربحث تستگیری، نظارت، اعمال محدودیت‌ها، مراقبت هاو... که مصوبات خوبی هم تصویب و اجرایی شد.

فرماندار گچساران گفت:بحث انتخابات را پیش رو داریم و همه باید دستور العمل‌ها را رعایت کنند، هرچند نامزد‌های انتخابات نباید حاشیه سازی کنند و اولویت اول سلامتی مردم باشد و نشست‌های انتخاباتی به ابتلای مردم به بیماری کرونا نیز ختم نشود.

وی در پایان گفت:امروز خدمت به مردم همان سلامتی مردم است که گرفتار این بیماری نشوند وکسانی که بخواهند قبل از موعد قانونی، نشست‌های غیر قانونی داشته باشند پس طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و باید همه پای بند به قانون باشیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه تحلیلی خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۸۵۱۵۸، www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین