پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه‌ها اول مهر بازگشایی شوند، حتما باید همه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و کادر اداری دانشگاه‌ها و مدارس واکسینه شوند. اگر این اتفاق نیفتد و نتوانیم آن‌ها را واکسینه کنیم پس نباید کلاس‌ها حضوری شود.
شعار سال: حسینعلی شهریاری در مورد زمان واکسینه شدن تمامی آحاد جامعه گفت: انشاءالله تا پایان سال ۱۴۰۰، ۷۵ درصد جامعه واکسینه می‌شوند. در حال حاضر ۸۵ درصد مرگ و میر‌ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، به همین دلیل اولویت واکسیناسیون با این افراد است که در حال حاضر در حال انجام است. وقتی ۸۵ درصد مرگ و میر‌ها کاهش پیدا کند یعنی زنجیره قطع خواهد شد.
 
واکسن‌های تولیدی داخل قابل اعتماد و اثرگذار هستند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است مدارس و دانشگاه‌ها اول مهر بازگشایی شوند، حتما باید همه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و کادر اداری دانشگاه‌ها و مدارس نیز واکسینه شوند. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی ما ۱۰ الی ۱۱ میلیون و جمعیت دانشگاهی ما حدود ۴ میلیون است. فرهنگیان یک میلیون و تعداد قابل توجه‌ای نیز اساتید داریم که باید برای واکسینه کردن آن‌ها ۳۴ میلیون واکسن وارد کنیم تا بتوانیم تمامی جامعه هدف را واکسینه کنیم. اگر این اتفاق نیفتد و نتوانیم آن‌ها را واکسینه کنیم پس نباید کلاس‌ها حضوری شود.

وی در مورد واکسن تولید داخل نیز گفت: انشاءالله از اول تیر ماه قرار است تعداد قابل توجه‌ای واکسن تولید داخل توسط انستیتو پاستور همچنین برکت و فخری و رازی تولید و وارد بازار شود که معتقدم اثر واکسن‌های تولید داخل بهتر از واکسن‌های خارجی است. بنده خودم واکسن تولید برکت را زده ام و به مردم این اطمینان را می‌دهم که واکسن‌های تولیدی داخل قابل اعتماد و اثرگذار هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبستان، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۹۷۸۲، shabestan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین