پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
هیات پارلمانی ایرانی ناظر بر انتخابات سوریه، برای ارایه عملکرد مطلوب و دوری از تشریفات حتما باید دارای حداقل توانمندی‌ها باشند. آیا خانم الهیان عربی می‌دانند؟
شعار سال: برگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که یک هیات پارلمانی ایرانی به ریاست زهره الهیان، عضو کمیسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی وارد دمشق شده است.

بر اساس این گزارش این هیات به دعوت رسمی پارلمان سوریه به منظور نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه عازم این کشور شده است.

الهیان در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه ضمن ابراز خرسندی از بازگشت ثبات به سوریه و برگزاری انتخابات در این کشور تاکید کرد که ملت ایران از ملت سوریه در مرحله بازسازی این کشور حمایت خواهند کرد.

گفتنی است الهیان توانسته بود در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۷۳ هزار و ۲۶۳ رای، به عنوان نفر هجدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران راهی بهارستان شود.
 
این هیات پارلمانی شامل زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و فاطمه مقصودی عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها است.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح این دیدار گفت: در این دیدار از تدبیر دولت سوریه برای دعوت هیات‌هایی از کشور‌های مختلف برای سفر به سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری تقدیر شد.

وی سفر هیات‌های پارلمانی از کشور‌های مختلف را نشان دهنده سلامت انتخابات و دموکراسی در سوریه دانست.
 
انتخابات در سوریه نماد امنیت، استقلال و دموکراسی
 
آیا زهره الهیان عربی می‌داند؟

الهیان ابراز امیدواری کرد که این انتخابات نقطه عطفی برای ثبات و امنیت در سوریه باشد و آینده روشنی برای مردم سوریه رقم بخورد.

وی افزود: مردم سوریه با شور و نشاط در فرایند انتخابات مشارکت دارند و همین مساله پشتوانه قوی برای ثبات و امنیت این کشور خواهد بود.

الهیان انتخابات در سوریه را نماد امنیت، استقلال و دموکراسی در این کشور عنوان کرد و گفت: سوریه در مسیر استقلال و مبارزه با تروریسم شهدای زیادی را تقدیم کرد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس، روابط تهران و دمشق را استراتژیک خواند و تصریح کرد: ملت و رهبری ایران همواره از سوریه حمایت کرده است و جمهوری اسلامی ایران در مسیر بازسازی سوریه می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

الهیان با اشاره به روابط نزدیک مجالس ایران و سوریه، از رئیس و نمایندگان مجلس سوریه برای سفر به تهران دعوت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است در داخل این کشور روز چهارشنبه ۵ خرداد برگزار شود و سوری‌های مقیم خارج روز پنجشنبه گذشته رای خود را به صندوق انداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۸۵۳۸، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین