پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
روز گذشته بود که منابع خبری عراقی و سپس خارجی، به موضوع دستگیری فرمانده نیرو‌های تیپ ۱۳ حشدالشعبی در استان الانبار به نام "قاسم مصلح" به دست نیرو‌های ضد تروریست دولت عراق به فرماندهی شخصی به اسم "ابو رغیف"، اشاره کردند.
شعار سال: ابتدا در رسانه‌های خبری عنوان شد که قاسم مصلح فرمانده تیپ ۱۳ حشدالشعبی به جرم جلوگیری از ورود کاروان آمریکایی‌ها از پایگاه غیر قانونی "التنف" در استان "دیرالزور" سوریه به استان "الانبار" عراق به دست نیرو‌های ضد تروریست عراق دستگیر شده است.

اما در بعدازظهر همان روز، خبرگزاری رویترز در گزارش متفاوتی نوشت که قاسم مصلح از نظر دولت عراق مسئول حملات اخیر به پایگاه هوایی "عین الاسد" در استان الانبار شناخته شده و به همین علت به دستور "مصطفی الکاظمی" توسط نیرو‌های ضد تروریست عراق در بغداد دستگیر شده است.

با این دستگیری، این سومین دستگیری فرماندهان حشدالشعبی از بعد از روی کار آمدن مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر فعلی عراق به دست نیرو‌های ضد تروریست عراق می‌باشد. در دفعات قبلی نیرو‌های کتائب حزب الله و نیرو‌های عصائب اهل الحق در اوج حملات به سفارت بغداد بود که مجرم و مسئول حملات شناخته شدند و به همین جرم نیرو‌های دولتی اقدام به دستگیری آن‌ها کردند. هر چند که هیچوقت نتوانستند سند و مدرکی از دست داشتن این گروه‌ها در این حملات منتشر کنند.

دستگیری قاسم مصلح همانند دفعات قبل با واکنش منفی گروه‌ها و جناح‌های مختلف محور مقاومت در عراق تا به این لحظه روبرو شده به طوریکه گروه‌های مختلف همانند اصحاب الکهف، کتائب امام علی (علیه السلام)، اباالفضل العباس (علیه السلام)، کتائب حزب الله عراق و ... اقدام به اعزام نیرو به این منطقه کردند و به طور موقت راه‌های ورودی و خروجی به این منطقه را بستند و منع رفت و آمد در این منطقه مهم در بغداد را که سفارتخانه آمریکا و دیگر کشور‌ها در آن قرار دارد، اعلام کردند.

دولت عراق هم برای قدرت‌نمایی خودش در برابر گروه‌های مقاومت اقدام به اعزام چندین عراده تانک و نفربر زرهی به منطقه سبز بغداد کرد. اما بعد از ساعت‌ها که از قدرت‌نمایی ارتش و دولت عراق در بغداد می‌گذرد، نیرو‌های حشدالشعبی به راحتی و بدون هیچ دردسر خاصی از ایست‌های بازرسی ارتش و پلیس عراق عبور می‌کنند و وارد این منطقه می‌شوند.

انتقال تجهیزات و ادوات سنگین زرهی به بغداد از طرف دولت عراق به اطراف بغداد همچنان ادامه دارد. اما با جلسه‌ای که بامداد امروز بین سران ارشد حشدالشعبی صورت گرفت، بنا به مصلحت‌های تعیین شده، نیرو‌های حشدالشعبی فعلا از تحریک طرف مقابل برای درگیری شدید، خودداری می‌کنند.
 
فعالیت تروریست‌های تکفیری در عراق مانند آتش زیر خاکستر شده است

با تکرار دوباره اینطور اتفاقات در عراق، بار دیگر هشدار‌هایی که کتائب حزب الله عراق قبل از به روی کار آمدن الکاظمی داده بود مورد توجه قرار گرفته است. از نظر برخی به جای اینکه الکاظمی یک فرد عراقی باشد و برای امنیت و پیشرفت عراق کار کند، بیشتر نقش یک دست‌نشانده برای غربی‌ها را در رأس حکومت عراق پیدا کرده است.

زیرا که او برای مدیریت کردن اوضاع و راضی نگه داشتن طرف غربی که از مورد هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد در استان الانبار ناراضی است، اقدام به دستگیری نیرو‌های رسمی عراق به دست نیرو‌هایی که یک زمانی همکار آن‌ها بوده‌اند، می‌کند. نیرو‌هایی که قبلا از دید نیرو‌های حشدالشعبی نیرو‌های برادر و همراه آن‌ها در جنگ با تروریست‌های تکفیری شناخته می‌شدند حالا مسئولیت دستگیری و بازداشت آن‌ها را پیدا کرده‌اند.

باید توجه داشت که به وجود آمدن کینه و اختلافات بین نیرو‌های نظامی عراق در عراق می‌تواند در آینده نه چندان دور به ضرر مردم و حکومت عراق تمام شود، زیرا اکنون فعالیت تروریست‌های تکفیری در عراق درست مانند آتش زیر خاکستر شده و با بروز چنین اتفاقات و حواس‌پرتی‌هایی، دوباره ممکن است که ظهور مجدد داعش در عراق فراهم شود که ظهور مجدد داعش در عراق، مخاطرات سنگینی برای مردم و دولت‌های منطقه می‌تواند به وجود بیاورد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از مصاف
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین