پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از روزنامه سازندگی و هادی حیدری نقاش کاریکاتوریست مشهور آن برای چاپ نقاشی پرتره از وی در این روزنامه، شکایت کرده است.

شعار سال: شکایت از یک طرح معمولی که مثل تصویر واقعی ست، عمل نابخردانه‌ای است.
 
محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از روزنامه سازندگی و هادی حیدری نقاش-کاریکاتوریست مشهور آن برای چاپ نقاشی پرتره از وی در این روزنامه، شکایت کرده است.
 
یک روزنامه نگار به نام مرتضی نائمه در واکنش به این شکایت در توییتر نوشت:
 
باقر قالیباف به دلیل طراحی این تصویر رئال از پرتره خودش، اقدام به شکایت از هادی حیدری کرده! هر چی بگم از طنز ماجرا کم کرده :
 
عباس عبدی تحلیلگر مشهور و رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران در واکنش به این شکایت در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
کسی که از طراح این تصویر شکایت کرده یا اصلا با حقوق رسانه و آزادی بیان آشنا نیست یا این که پیشاپیش از حکم دادگاه به سود خودش تضمین گرفته. و الا شکایت از یک طرح معمولی که مثل تصویر واقعی ست، عمل نابخردانه‌ای است.
 
خود هادی حیدری نقاش این پرتره در این باره نوشت:
 
در این سال‌های رفته که بارها احضار، بازپرسی و بازجویی شده‌ام، هرگز خبری از این احضارها منتشر نکرده‌ام. اما این فقره اخیر، ماجرای بامزه‌ای است که حس کردم باید به اطلاع شما دوستان عزیز برسانم.
 
جناب آقای محمدباقر قالیباف (رئیس محترم مجلس شورای اسلامی) از بنده به خاطر نقاشی رئال از پرتره ایشان که در دل گزارش مربوط به دستکاری بودجه سال هزار و چهارصد در صفحه اول روزنامه سازندگی به تاریخ ششم اردیبهشت امسال منتشر شد به اتهام توهین، شکایت کرده‌اند.
 
این شکایت در مورد آقایان سید افضل موسوی (مدیرمسئول روزنامه سازندگی)، محمد قوچانی (سردبیر سازندگی) و خانم  زینب صفری (خبرنگار سازندگی) نیز صورت گرفته است.
 
امروز صبح به اتفاق این عزیزان و در کنار وکیل محترم، جناب علی مجتهدزاده در شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه برای تفهیم اتهام حاضر شدیم و در حال حاضر با قرار التزام، آزاد هستیم تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی.
قضاوت، با شما
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی پرسش ، تاریخ انتشار: 18خرداد 1400، کدخبر: 36813، www.porcesh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین