پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب (س) اثر استاد امین رعیت، هنرمند مینیاتور ساز قمی است که طی پانزده روز ساخته شده است.آیین رونمایی از این انگشتر در قم برگزار شد.

شعار سال: در مراسمی از انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب سلام الله علی‌ها به مناسبت روز صنایع دستی در قم رونمایی شد.

ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قم در این مراسم با اشاره به این که ۱۵ هزار هنرمند و صنعتگر در ۷۰ رشته هنری در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: هزار نفر از این هنرمندان در حوزه انگشتر و انگشتر سازی مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به این که استان قم در سال ۹۹ به عنوان شهر ملی انگشتر انتخاب شده است، گفت: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل را در این صنعت فعال کنیم و استان قم را به عنوان شهر جهانی انگشتر به جهانیان معرفی کنیم.
رونمایی از ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب(س)
گفتنی است ماکت انگشتر مزین به بارگاه حضرت زینب (س) اثر استاد امین رعیت، هنرمند مینیاتور ساز قمی است که ۱۲ سانتی متر ارتفاع دارد و با استفاده از ۳۰۵ گرم نقره و ۵ گرم طلا و با استفاده از پرچم سبز متبرکه حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها طراحی و طی پانزده روز ساخته شده است.

استاد امین رعیت مهارت بالایی در ساخت وسایل و مصنوعات فلزی با نقره دارد و تاکنون اشیاء مختلفی مانند دوچرخه، پنکه، سماور و … را در ابعاد بسیار کوچک و با جزئیات بسیار زیاد ساخته است.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۷۷۸۵۳۴۰، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین