پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
سهیلا جلودارزاده گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، تامین هزینه‌های معاش زنان سرپرست خانوار، زنان خانه دار یکی از مهم‌ترین مسئله زنان است که اصلا ربطی به تحصیلکرده بودن یا نبودن هم ندارد و این روز‌ها گریبان گیر همه شده است پس انتظار می‌رود معاش زنان به طور ویژه مورد توجه شخص رئیس جمهور قرار گیرد.
شعار سال: سهیلا جلودارزاده، فعال حقوق زنان و نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور دولت سیزدهم باید جایگاه اجتماعی زنان را بازگرداند، گفت: جایگاه اجتماعی یکی از مسائل بسیار مهمی است که جامعه زنان در کشور ما با آن درگیر است، جایگاه اجتماعی یعنی اینکه یک زن تا چه اندازه می‌تواند در جامعه نقش داشته باشد و نقش ایفا کند، اما متاسفانه درحال حاضر این جایگاه به درستی مشخص نیست و ضرورت دارد رئیس جمهور حتما آن را مدنظر قرار دهد.

ضرورت تامین هزینه‌های معاش زنان سرپرست خانوار

او در ادامه به اهمیت پرداختن به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، تامین هزینه‌های معاش زنان سرپرست خانوار، زنان خانه دار یکی از مهم‌ترین مسئله زنان است که اصلا ربطی به تحصیلکرده بودن یا نبودن هم ندارد و این روز‌ها گریبان گیر همه شده است پس انتظار می‌رود معاش زنان به طور ویژه مورد توجه شخص رئیس جمهور قرار گیرد.
 
انتقاد از برخورد با زنان در قوه قضائیه

جلودارزاده در انتقاد از برخورد با زنان در قوه قضائیه تصریح کرد: تنوع برخوردی یکی از مشکلات دیگری است که زنان درگیر آن هستند، چون یک نگاه برتری چه در قوه قضائیه و چه در جامعه وجود دارد یعنی مرد‌ها برتر تصور می‌شوند و این باعث می‌شود یک زن در دادگاه و قوه قضائیه با غصه، اشک و آه زندگی مشترک خود را تمام کند درحالی که وضعیت سرنوشت بچه‌هایش نامعین است.

این فعال حقوق زنان با اشاره به مشکلات ازدواج دختران گفت: در یک شرایط خاص، تعداد زیادی از جوانان ما به شهادت رسیدند بدین ترتیب کسانی که قرار بود همسران آن‌ها باشند، امروز تنها ماندند جدا از این موضوع سن ازدواج در کشور بالا رفته و این مسئله به صورت محسوس با فراوانی زیاد در کشور دیده می‌شود پس انتظار داریم رئیس جمهور به ازدواج جوانان دختران و پسران توجه ویژه داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که وعده‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری در حوزه زنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: تصمیم بنده این است که اصلا درباره انتخابات صحبت نکنم، چون انتخابات نیست، نمایشگاه است.

جلودارزاده با تاکید بر اینکه برخورد قهری با دختران مشارکت اجتماعی را کاهش می‌دهد، گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود مشارکت اجتماعی مطلوب و دلچسب نباشد تحقیر‌ها و توهین‌هایی‌ست به زنان جامعه روا می‌دارند درحالی که با دستگیری، چوب و چماق نمی‌توان کار فرهنگی انجام داد و این کار‌ها چیزی جزء ایجاد ناامنی برای زنان در جامعه به دنبال ندارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: متاسفانه در زمان انتخابات از زنان استفاده ابزاری می‌شود و مشکل اینجاست آن‌ها تجربه مشاهده رفتار‌های افراد را از نزدیک ندارند و معمولا اطلاعاتشان را از جلسات خانگی به دست می‌آورند که همین باعث می‌شود سوءاستفاده از زنان مضاعف شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۱۳۱۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین