پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
محمود صادقی گفت: شورای نگهبان حتی نسبت به کاندیدا‌های معدودی که مورد تایید قرار گرفتند رفتار تحقیر کننده را علیه فردی که در حد ریاست جمهوری این کشور ذیصلاح شناخته شده اتخاذ می‌کنند، نامزد‌های انتخاباتی آنقدر اختیار ندارند که در دوره تبلیغاتشان دیدگاه‌های خود را مطرح کند و این خلاف موازین جمهوری اسلامی است.
شعار سال: «محمود صادقی» نماینده مجلس دهم در رابطه با اظهارات برخی از فق‌های شورای نگهبان مبنی بر اینکه ممکن است کاندیدا‌ها به علت اظهارات خود مورد رد صلاحیت قرار گیرند گفت: طبق قانون چنین اجازه و امکانی برای شورای نگهبان پیش بینی نشده است و اصل روال شورای نگهبان در احراز صلاحیت مورد انتقاد شدید است. در مجلس دهم شورای نگهبان در مورد منتخب اصفهان خانم مینو خالقی حرف خودش را به کرسی نشاند هر چه در مجلس برای اصلاح قانون تلاش کردیم، شورای نگهبان مانع تراشی کرد.
 
شورای نگهبان میل به اعمال سلیقه خود دارد

او ادامه داد: خیلی عجیب است که شورای نگهبان برای اعمال نظر خودش تلاش می‌کند، با توجه به اینکه بالغ بر ۵۰۰ نفر در انتخابات ثبت نام کردند، اما نهایتا تعداد کمی تایید شدند و از این تعداد کم شورای نگهبان میل به اعمال سلیقه خود دارد، جای بسی تاسف است گویا شورای نگهبان خود را قیم می‌داند و دیگران را بین صغار و محجورین تلقی می‌کند. شورای نگهبان حتی نسبت به کاندیدا‌های معدودی که مورد تایید قرار گرفتند رفتار تحقیر کننده را علیه فردی که در حد ریاست جمهوری این کشور ذیصلاح شناخته شده اتخاذ می‌کنند، نامزد‌های انتخاباتی آنقدر اختیار ندارند که در دوره تبلیغاتشان دیدگاه‌های خود را مطرح کند و این خلاف موازین جمهوری اسلامی است.

صادقی گفت: ناگفته پیدا است که چنین رفتار‌هایی اساسا با نزاکت جمهوری اسلامی ناسازگار هستند و رعایت شان و کرامت و احترام به انسان‌ها منجر به امید و اعتماد می‌شود، اما شورای نگهبان به این امر بی توجهی می‌کند، بی احترامی به کاندیداها، بی احترامی به مردم است و خلاف آزادی بیان است. کاندیدا‌ها حق آزادی بیان دارند. عجیب است که در این زمینه هم جناحی و یک سویه نگاه می‌شود کاندیدا‌ها در هرگونه تهمت و حمله به دولت فعلی مجاز هستند و خط قرمزی وجود ندارد.

او افزود: به نظرم این اتفاق بیشتر از هر چیزی به اعتبار خود نهاد شورای نگهبان آسیب می‌زند. نهادی که در گذشته بعضی از اعضای آن پیرو قانون باید بی طرفی کامل خود را رعایت کنند آشکارا از بعضی کاندیدا‌ها حمایت کردند و وقتی که اعتراض هم می‌شد به اعتراض پاسخ می‌دادند و توجیه می‌کردند که فرد حمایت کننده از باب شخصی خودش حمایت کرده است نه بعد نظارتی.

صادقی در پایان تاکید کرد: اعضای محترم شورای نگهبان باید مراقب، شان خود باشند، یکی از الزامات شان نظارتی دقت برای حفظ بی طرفی است، نباید اظهاراتی داشته باشند که به اعتماد عمومی آسیب بزند، زیرا سبب کاهش مشاکرت خواهد شد.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین