پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کاندیدای منتخب شورای وحدت و قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین، ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: به نظر می‌رسد در دوره‌های مختلف انتخابات‌های شورا‌ها کم لطفی به نگاه تخصصی و عدم بهره‌گیری از تجربه مدیریت در حوزه شهری به برخی ناملایمات و نارسایی‌ها در این حوزه منتج شده است. وی همچنین «زیست شرافتمندانه» بعنوان حق آحاد شهروندان پایتخت مطرح کرد.
شعار سال: علیرضا خجسته پور با اشاره به انحلال گسترده شورا‌های شهر در شهر‌های مختلف در دوره جاری به دلیل تخلفات عدیده تصریح کرد: متاسفانه عموم شورا‌های شهر در دوره پنجم با نگاه کاملا سیاسی جریان اصلاح طلب انتخاب شدند و همین مسئله در سال‌های گذشته بر مدیریت شهری مخصوصا در کلانشهر تهران اثرگذاری بسیار منفی داشته است و به این شهر لطمه زد.

خجسته پور «زیست شرافتمندانه» را زیبنده عموم مردم و حق آحاد شهروندان پایتخت دانسته و تاکید کرد: هرچند در دوره‌های مختلف تلاش‌هایی برای کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق مختلف تهران انجام شده، اما در عین حال مسائل مختلفی، چون حاشیه‌نشینی که کمتر مورد توجه مدیران شهری واقع شده است که البته آن هم معلول بسیاری از سیاست‌های اشتباه شهری است، هنوز استخوانی لای زخم این کلانشهر است.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین هم‌افزایی مدیران شهری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در این حوزه را در کنار استفاده از ظرفیت مردمی تنها راه نیل به زیستی شرافتمندانه برای مردم دانسته و خاطرنشان کرد: تهران با حاکمیت نگاه انقلابی و به دور از نگاه‌های منفعت‌طلبانه جناحی که در دوره فعلی شورای شهر بسیار شاهد آن بودیم، می‌تواند شهری مطلوب برای همه مردم شریف تهران باشد.

کاندیدای منتخب شورای وحدت در انتخابات شورای شهر تهران گفت: در اداره کشور و در مدیریت شهری به شدت نیازمند حکمرانی عقلایی هستیم. در این نوع حکمرانی باید مصالح طولانی مدت مردم را بر منافع کوتاه مدت آن‌ها ترجیح دهیم در حالی که خیلی اوقات برعکس این در حوزه مدیریت شهری و اداره کل کشور عمل می‌شود.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در حاشیه شهر تهران عنوان کرد: این مشکلات باور نکردنی است و باید زیست شرافتمندانه را برای همه مردم تهران ایجاد کرد.

وی همچنین ایجاد شهر هوشمند، تفویض مدیریت شهری با استفاده از محله محوری، شفافیت در تصمیم سازی، تصمیم گیری و عملکرد را از دیگر ابزار‌های مهم برای فعالان عرصه مدیریت شهری دانست و از تقسیم بندی بودجه و صرف تنها ۴۷ درصد از بودجه شهرداری تهران برای امور عمرانی انتقاد کرد.

خجسته پور تاکید کرد: شهر نیازمند نیرو‌های با تجربه در سطوح مختلف مدیریتی است، اما نباید جوان گرایی را در مدیریت شهری فراموش کرد چراکه می‌توان در حوزه‌های مختلف به جوانان نقش‌های مختلف داد و از نیرو‌های جهادی در این راه بهره‌مند شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فی نیوز، تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۶۰۳۹، feenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین