پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند، فرمودند: انتخابات، نشان دهنده حضور مردم در صحنه است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت افزا نیست. ابزار‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی، قدرت افزا هستند، اما هیچکدام به اندازه حضور مردم نیست.
شعار سال: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، عصر امروز (چهارشنبه) به صورت پخش زنده تلویزیونی آغاز شد.

اهم فرمایشات ایشان به شرح زیر است:

-دهه مبارک کرامت و میلاد امام رضا را به همه ملت ایران و مشتاقان آن بزرگوار تبریک عرض می‌کنم. امیدواریم به برکت دعا و شفاعت این بزرگوار رحمت و لطفش را به ملت ایران افزون کند و برکات مجاورت مردم ایران با این حرم مطهر افزایش پیدا کند.

- جمهوریت در نظام اسلامی، با مشارکت مردم محقق می‌شود

-قطعا سرنوشت کشور در برهه زمانی در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد و امنیت و سلامت وابسته به عملی است که شما مردم ایران روز جمعه انجام خواهید داد. یعنی شما با رای خود، سرنوشت کشور را رقم می‌زنید.

-کار مردم اصل مشارکت و نوع مشارکت و انتخاب خواهد بود. امیدواریم بتوانیم به بهترین وجه در این عرصه حاضر شویم.

- همه مراکز قدرت شیطانی در دنیا که با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند با انتخابات هم مخالفت می‌کنند. در همه انتخابات‌ها، ابزار‌های سیاسی و رسانه‌ای شان در صدد تخریب ذهنی مردم علیه انتخابات است، تا نگذارند شکوه و شوکت انتخابات، خودش را نشان دهد.

- در طول این سال ها، انتخابات سر وقت انجام شده و یک روز عقب نیفتاده است.

- در هیچ نقطه‌ای از عالم نمی‌توانید کشوری را پیدا کنید که انتخابات آن آنقدر در معرض مواجه دشمنان باشد.

- در انتخابات روز جمعه، رسانه‌های آمریکا، انگلیس و مزدوران آن‌ها خودشان را می‌کُشند برای آنکه بتوانند انتخابات ما را زیر سوال ببرند و حضور مردم را کمرنگ کنند و به نحوی آن را مورد اتهام قرار بدهند.

- هدف آن‌ها این است که انتخابات به صورت مطلب، انجام نگیرد و مردم از نظام فاصله بگیرند. البته مردم به حرف آن‌ها گوش نکردند. گروه‌های خاصی، حرف همان‌ها را تکرار می‌کنند، به آن‌ها کاری نداریم اما، مردم نشان دادند عکس دشمن اقدام کردند. در این انتخابات هم حضور پیدا خواهند کرد.

- دشمنان دین و ایران با انتخابات شما مردم ایران مخالف هستند. همه کسانی که دنبال عمل صالح هستند، بدانند که حضور در انتخابات یک عمل صالح است.

- انتخابات، نشان دهنده حضور مردم در صحنه است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت افزا نیست. ابزار‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی، قدرت افزا هستند، اما هیچکدام به اندازه حضور مردم نیست.

- کسانی که در روزنامه‌ها و فضای مجازی سفسطه گویی‌های گوناگون می‌کنند تا مردم را دلسرد کنند در واقع دنبال تضعیف نظام هستند و دشمنان خارجی هم دنبال همین هستند و می‌دانند اگر حضور مردم ضعیف و کشور ضعیف شود، می‌توانند کشور را دچار تروریسم و ناامنی کنند و جولانگاه تروریست‌ها قرار دهند.

- اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم، از آن طرف افزایش فشار دشمن را خواهیم داشت.

- این رئیس جمهوری که روز جمعه انتخاب خواهد شد، اگر با رای بالا انتخاب شود، پشتیبانی محکمی خواهد داشت و کار‌های بزرگی می‌تواند انجام دهد.

- کشور توانایی و فرصت‌های زیادی دارد. استفاده از این فرصت‌ها نیاز به انسان‌های فعال و «خسته نشو» دارد. اگر حضور مردم دارای نصاب مطلوبی باشد، موجب می‌شود که رئیس جمهور بتواند از این ظرفیت‌ها درست استفاده کند.

- خوشبختانه در طول این سال‌ها همیشه انتخابات ما سالم بود. ممکن است در گوشه‌ای اختلالی باشد، اما در مجموع سالم بوده است. در طول این ده‌ها سال، روسای جمهوری که سرکار آمدند، سلایق مختلفی داشتند و این نشان دهنده این است که انتخابات سالم برگزار شده است و تابع یک فکر سیاسی نبود است.

- انتخابات رقابتی است و مناظره‌ها را هم دیدید. درباره مناظره‌ها بعدا سخن می‌گویم. در این مناظره ها، نامزد‌ها نشان دادند که رقابتی، حرکت می‌کنند.

- برخی کشور‌ها فرق صندوق رای و صندوق میوه را نمی‌دانند و به انتخابات ما می‌گویند دموکراتیک نیست.

- آن‌هایی که در شرکت در انتخابات احساس تردید می‌کنند، قشر‌های محروم جامعه هستند و توقعات بجایی هم دارند که چرا محقق نشده است.

- دست و دل آن‌ها به انتخابات نمی‌رود. گلایه آنان به جا است و باید رسیدگی می‌شد و دولت آینده باید در صدر برنامه خود رسیدگی به این قشر‌ها را انجام دهد. اما قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند. گلایه‌ها را قبول دارم، اما شرکت نکردن بخاطر این گلایه را قبول ندارم.

- جوانان همیشه پیشرو هستند و انتظارمان از آن‌ها این است که حرکت مردم به سمت انتخابات را تقویت کنند.

- برخی با تحلیل‌های غلط می‌خواهند مردم را ناامید کنند. از دشمن انتظاری نیست، اما در داخل برخی با بدبینی و تحلیل‌های ضعیف حرف‌هایی می‌زنند که مردم را ناامید کنند. این غلط است و مطلقا یاس و ناامیدی موردی ندارد.

- ملت ما با اراده است و کشور قدرتمندی داریم. ما کشور قدرتمندی هستیم و توانایی زیادی داریم و این توانایی‌ها از چشم ما پویشیده نیست. هرکجا ملت ایران همت کرد، کار‌های بزرگی کرد.

- جوانان ما منتظر نماندند تا دست‌های بخیل خارجی به ما واکسن بدهند. مسئولان گفتند از فلان مرکز جهانی واکسن خریدند، اما واکسن را نمی‌دهند. جوانان منتظر نماندند و شروع کردند به کار کردن، تا اعلام شد که واکسن داخلی تولید شد و جزو ۵، ۶ کشور دنیا شدیم که می‌تواند واکسن تولید کند. زیرساخت‌های خوبی هم دارند و می‌توانند ۵۰ تا ۶۰ میلیون واکسن تولید کنند.

- چند سال قبل ما برای رادیودارو‌های خود به اورانیوم ۲۰ درصد نیاز پیدا کردیم و مدام خارجی‌ها وعده دادند، اما جوانان ما ظرف چند ماه ۲۰ درصد را ساختند. الان داد و بیداد می‌کنند که چرا ۲۰ درصد ساختید، ولی جوانان ما ۶۰ درصد تولید کردند.

- ما نیاز به ابزار‌های دفاعی داشتیم و به ما نمی‌فروختند، اما جوانان ما بهتر و موثرترش را تولید کردند. این ملت را نمی‌توان مایوس کرد. آن‌هایی که تحلیل‌های بی مورد می‌کنند و یاس می‌آفرینند، کارشان غلط است.

- به دست‌اندرکاران انتخابات ضمن خسته نباشید سفارش می‌کنم، تمهیدات لازم برای سلامت مردم در هنگام حضور پای صندوق‌ها را پیش‌بینی کنند، زیرا شرکت مردم پای صندوق نباید به سلامت جامعه ضربه بزند.

- با اشاره به مشکل کمبود برگه‌های تعرفه رای: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم این است که می‌گفتند تعرفه نیست. مسئولین این مشکل را برطرف کنند و نگذارند تعرفه نباشد و دیر برسد یا نرسد.

- شنیده شده آمادگی‌های لازم در تعداد زیادی از کشور‌های خارجی به نحو مطلوب انجام نشده است. از وزارت خارجه و وزارت کشور می‌خواهم به جد رسیدگی کنند و نگذارند در کشور‌های خارجی، ایرانی‌هایی که مایلند در انتخابات شرکت کنند، نتوانند شرکت کنند.

- [مسئولین]با هر تخلفی نیز برخورد کنند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۳۶۷۰۰، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین