پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به پرونده تعاونی محسنین کرج خبر داد؛ اما دادگستری البرز درباره اینکه این پرونده اکنون در چه مرحله‌ای است و چه ارگان قضایی مسئولیت رسیدگی به آن را دارد، پاسخی نمی‌دهد.

  شعار سال:پرونده تعاونی محسنین هنوز در راهرو‌های دادگاه‌ها سرگردان است و مشخص نیست که کدام نهاد یا ارگان در قوه قضائیه مسئول پیگیری این پرونده است.
 
تعاونی مسکن میزان محسنین البرز در سال ۹۷ با هدف تأمین زمین برای خانواده کارکنان دادگستری البرز تشکیل شده است. البته در ابتدا قرار بود که این تعاونی حوزه فعالیت گسترده تری داشته باشد و برای همه کارکنان این نهاد، زمین تأمین کند، اما پس از مدتی حوزه فعالیت آن محدود به ۲۳ نفر از مدیران دادگستری و سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط با قوه قضاییه در استان البرز شد.
 

اشکال کار در پرونده تعاونی محسنین این بود که براساس موافقت سازمان زمین و مسکن استان البرز، قرار بود زمین به تعدادی از اعضای تعاونی مسکن دادگستری البرز به تشخیص رئیس کل دادگستری و تا سقف ۲۰ نفر واگذار شود. قیمت هم به روز باشد و شرایط ۳۰ درصد نقد و مابقی آن با اقساط ۵ ساله تعیین شد. اما رئیس کل وقت دادگستری البرز یک تعاونی دیگر تشکیل داد و در آن ۲۳ نفر از کارکنان دادگستری البرز و نهاد‌های وابسته، مانند رئیس کل، معاونان و مدیران برخی از این نهاد‌ها عضویت داشتند. نام مجموعه را هم تعاونی محسنین البرز گذاشتند و زمین‌هایی که سازمان زمین و مسکن به «تعاونی مسکن دادگستری البرز» اختصاص داده بود، به این تعاونی جدید اختصاص یافت.

مشکل دیگری که درباره پرونده تعاونی محسنین مطرح است، نحوه قیمت گذاری و واگذاری زمین‌ها است. از سوی دیگر، برخلاف تصریح قانون، فراخوان رسمی برای تشکیل این تعاونی صورت نگرفته بود. عملا مسئولان وقت دادگستری البرز چراغ خاموش، زمین‌هایی را برای خودشان خریدند و دست و دیگر کارکنان را کوتاه کردند.
 
در چهارم خرداد امسال، اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعیت پرونده این تعاونی هم سخن گفت. براساس اعلام او دستگاه قضا به بررسی و حل و فصل این پرونده ورود کرده است.
 
اسماعیلی در آن نشست خبری گفته بود که پرونده محسنین شاکی ندارد و موضوع گرفتن زمین مطرح است. ریاست قوه قضاییه دستور داده که به صورت دقیق بررسی شود.
 
به گفته اسماعیلی بررسی‌های خوبی هم بازرسان و دادستانی انجام داده و گروهی هم در دادستانی مأمور شدند که تخلفات را بررسی کنند.
 
اما اینکه اکنون پرونده تعاونی محسنین در راهروی کدام دادگاه، یا کشوی میز کدام قاضی قرار دارد یا کدام نهاد قضایی مشغول رسیدگی به آن است، مشخص نیست.


خبرگزاری دانشجو حدود ۲ هفته پیش این موضوع را از رئیس کل دادگستری البرز پرسید و در نامه‌ای رسمی خطاب به فاضلی هریکندی، ۲ سوال را مطرح کرد؛ اول اینکه پیگیری پرونده تعاونی مسحنین در دادگستری البرز در چه مرحله‌ای است و سوال دوم این بود که با توجه به اظهارت سخنگوی قوه قضاییه، ادامه پیگیری این پرونده به قوه قضاییه یا سازمان بازرسی کل کشور یا دیگر نهاد‌های بالادستی ارجاع شده یا پیگیری آن در دادگستری البرز ادامه دارد؟
 
نامه بی‌پاسخ خبرگزاری دانشجو به دادگستری البرز
 
زمان ارسال این نامه به کارشناس روابط عمومی دادگستری البرز در ۱۰ خردادماه بوده است. اما پس از گذشته دو هفته از ارسال نامه، پاسخی برای این پرسش‌ها دریافت نشد.
 
البته کارشناس روابط عمومی دادگستری البرز به خبرنگار ما گفت که حدود دو هفته دیگر و به مناسبت هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری البرز قرار است در یک نشست خبری شرکت کند و در آن به موضوع پرونده تعاونی محسنین هم اشاره می‌کند!
 
قوه قضاییه، به ویژه در ۲ سال اخیر، برای حل پرونده‌هایی که در پی فساد کارمندان دولتی ایجاد شده اند، اهتمام ویژه‌ای داشته است. مسئولان جدید دادگستری البرز هم که در راستای همین رویکرد قوه قضاییه در این نهاد قضایی استقرار یافته‌اند؛ بنابراین از آنان انتظار می‌رود که برای پیگیری اینگونه تخلفات، مردم را در جریان بگذارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار: 26 خرداد1400، کدخبر: 942207، www.snn.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
پیگیری تخلفات اگر صورت بگیرد آنقدر زمان طولانی را شامل می‌شود که ترجیح میدهند کناره‌گیری کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین