پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
نایب رئیس شورای شهر کرج گفت:رعایت مبحث ۱۹ یکی از شروط اصلی برای صدور پایانکار تمامی مالکین ساختمان‌هایی است که از تاریخ تصویب به درخواست و یا صدور پروانه اقدام می‌کنند، خواهد بود.
شعار سال: علیرضا رحیمی در خصوص اهمیت این طرح اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از چالش‌های مهم جهان امروز است. همچنین افزایش نگرانی‌ها در خصوص تبعات زیست محیطی، مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند.

وی برخی راهکار‌های ارائه شده در قالب این طرح را نیز مطرح و بیان کرد: بر اساس این طرح، ساختمان‌های جدیدالاحداث و در حین ساخت دستگاه ها، سازمان ها، نهاد‌های دولتی و عمومی، مدارس، بانک‌ها و نظایر آن در محدوده شهر کرج مکلف به رعایت و اجرائی شدن مبحث ۱۹ ساختمان خواهند بود.

نائب رئیس شورا و دبیر کمیسیون شهرسازی تاکید کرد: رعایت مبحث ۱۹ یکی از شروط اصلی برای صدور پایانکار تمامی مالکین ساختمان‌هایی است که از تاریخ تصویب به درخواست و یا صدور پروانه اقدام می‌کنند، خواهد بود.

به گفته وی، این مهم توسط سازمان نظام مهندسی و یا مهندس ناظر مربوطه نظارت، بررسی و تائید خواهد شد. همچنین شهرداری پس از صدور پایانکار نسبت به صدور برچسب انرژی برای ساختمان فوق اقدام می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر با بیان اینکه درباره ساختمان‌هایی که قبلاً برای آن‌ها پروانه صادره شده و در حال اجراست، اذعان کرد: چنانچه تاریخ گزارش‌های مرحله‌ای مهندسین ناظر در مرحله سقف‌ها واسکلت ساختمان باشد، مالکین و مهندسین مکلف به رعایت ضوابط مبحث ۱۹ بوده و صدور پیمانکار منوط به رعایت و تأیید آن مطابق مطالب مذکور است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در خصوص ساختمان‌هایی که در سنوات گذشته احداث شده نیز باید با اعمال سیاست تشویقی برای برون رفت از اتلاف انرژی پیش بینی کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۷۹۳۴۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین