پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
دبیرکل سعودی سازمان همکاری اسلامی از وزرای خارجه کشورهای عضو شورای اجرایی این سازمان خواسته‌ در نشستی ادعای عربستان درباره حمله موشکی یمن به مکه را بررسی کنند.

شعار سال: سازمان «همکاری اسلامی» خواستار برگزاری نشستی اضطراری بر اساس ادعای عربستان مبنی بر هدف قرار گرفتن مکه از سوی یمنی‌ها شده است.

در حالی که اخیرا ارتش یمن فرودگاه «عبدالعزیز» در جده (غرب عربستان) را هدف یک موشک بالستیک قرار داد عربستان با دروغ پردازی مدعی شد که این موشک مکه را هدف گرفته بود و سامانه دفاع موشکی عربستان آن را خنثی کرده است.

با همین ادعا، همپیمانان و شرکای منطقه‌ای ریاض از جمله شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب با حمایت از شایعه عربستان سعودی تلاش می‌کنند ایران را در پشت پرده این حمله جلوه دهند.

انگلیس، متحد عربستان نیز که یکی از تجهیزکنندگان ریاض به سلاح در جنگ یمن است، چنین ادعایی را قبول نکرده و می‌گوید،

در همین راستا «ایاد مدنی» دبیرکل سعودی سازمان همکاری اسلامی از وزرای خارجه کشورهای عضو شورای اجرایی سازمان همکاری اسلامی دعوت کرده در نشست اضطراری در روز شنبه آینده در جده حضور پیدا کنند.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده «گروه حوثی [انصار الله] روز پنجشنبه گذشته و برای دومین بار اراضی مقدس را هدف موشکی بالستیکی قرار دادند که سازمانه دفاع موشکی عربستان در 65 کیلومتری مکه آن را خنثی کرده است».

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله در واکنش به شایعه سعودیها به خبرگزاری یمن «سبأ»، گفته بود که مکه برای همه مسلمانان یمن عزیز و محترم است و یمن پیش از عربستان به حفظ حرمت اماکن مقدس مسلمانان متعهد است.

عبدالسلام افزود که بهتر بود رسانه‌های عربستان از این ابتذال رسانه‌ایی و نادانی سیاسی دست کشیده و به صراحت اعلام می‌کردند که موشک ارتش یمن یک هدف نظامی در شمال جده را هدف قرار داده نه اینکه یک موشک را در 65 کیلومتری مکه متوقف کرده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810001321:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین