پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی نزدیک بود که بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز استان اردبیل در منطقه فندقلو و سو‌ها به دست چپاولگران و دلالان بیفتد که با رصد به موقع و اقدامات پیشگیرانه مانع از این فرآیند شده‌ایم. پرونده تخلفاتی منابع طبیعی استان اردبیل در حال رسیدگی است و در صورت صدور احکام در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
شعار سال: حجت‌الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی نزدیک بود که بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز استان اردبیل در منطقه فندقلو و سو‌ها به دست چپاولگران و دلالان بیفتد که با رصد به موقع و اقدامات پیشگیرانه مانع از این فرآیند شده‌ایم.

وی تصریح کرد: پرونده تخلفاتی منابع طبیعی استان اردبیل در حال رسیدگی است و در صورت صدور احکام در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
راه‌اندازی شعبات ویژه صلح و سازش در کلانتری‌ها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی شعبات ویژه صلح و سازش در کلانتری‌ها را یادآور شد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا این شعبات را با همکاری نیروی انتظامی در کلانتری‌ها راه‌اندازی کنیم تا برخی از پرونده‌هایی که در کلانتری‌ها مطرح و به دادگستری ارجاع می‌شود از حجم و گستردگی شکل‌گیری چنین پرونده‌هایی کاسته شده و صلح و سازش در همان کلانتری‌ها اتفاق بیفتد.

کثیرلو افزود: همه ما باید در کنار شناخت وظیفه و عمل به تکالیف خود به شاخص مهم قانونمداری پایبند باشیم و در این زمینه ملزم به رعایت مقررات و قوانین پیش رو هستیم.

وی یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: استان اردبیل نیز با تقدیم شش شهید در عرصه ترور از زخم‌خوردگان این حوادث تلخ و ناگواری است که یاد و خاطره آن‌ها را در آستانه هفت تیر گرامی می‌داریم.

رئیس کل دادگستری استان به نقش رسانه‌ها به عنوان زبان گویای مردم اشاره کرد و ادامه داد: ما معتقد به آزادی زبان و بیان هستیم و این را حق مسلم رسانه‌ها و اهالی مطبوعات می‌دانیم که با زبانی گویا مشکلات و دغدغه‌های مردم را به صراحت و شفافیت منعکس کنند.

کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید از تخلفاتی که در فضای مجازی به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح می‌شود، جلوگیری کنیم که در این راستا اهالی رسانه و مطبوعات می‌توانند نقش‌آفرین اصلی باشند.

وی به حضور خود در استان اردبیل و عرصه سخت خدمت‌گذاری در این خطه اشاره کرد و گفت: امیدواریم در دوره جدید مدیریت در این استان بتوانیم با همراهی سایر مجموعه‌ها فضای امن و آرامی را برای مردم ایجاد کرده و در احقاق حق و عدالت نقش‌آفرین اصلی باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از نقش‌آفرینی مردم در صحنه انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: مشارکت ۵۵ درصدی اهالی استان در انتخابات روز‌های گذشته نشان از پشتیبانی مردم این خطه از انقلاب، نظام و خط ولایت دارد.
 
برنامه‌های اجرایی در هفته قوه قضائیه

کثیرلو در ادامه به برنامه‌های اجرایی در هفته قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: از امروز و با غبارروبی مزار شهدا و عهد و پیمان با آرامان آن‌ها هفته قوه قضائیه را آغاز کردیم و در طول این هفته سعی خواهم کرد با توجه به نامگذاری روز‌های هفته قوه قضائیه بر اساس سند تحولی قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تأکیدات مقام معظم رهبری را بر اجرایی شدن سند تحول قضائی یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل نیز این سند بومی‌سازی شده و به صورت کاربردی سعی بر این است تا همه به تحول و تحرک مجموعه قضائی و پیشبرد اهداف کمک کنیم.

کثیرلو به موضوع سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و رفع موانع اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ما در دستگاه قضائی برخورد با ترک فعل برخی از مدیران خواهد بود که تاکنون در این زمینه تذکر لازم به برخی مدیران داده شده تا به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: اگر همه به وظیفه قانونی خود عمل کنیم قطعاً تولید و بسیاری از مسائل و مشکلات کشور برطرف شده و فرآیند توسعه کشور رونقی مضاعف پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از برخی سوءمدیریت‌ها در عرصه‌های اجرایی و نظام بانکی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته دستگاه قضا در استان اردبیل موفق شده بیش از ۱۵ واحد تولیدی و شرکت را به چرخه تولید بازگرداند که اکثر آن‌ها به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمده بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آذرمغان، تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۶۲۷، azarmoghan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
خدا رو شکر که به موقع جلوی این اقدام گرفته شد.مابقی تخلفات هم نیازمند رسیدگی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین