پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
در آزمایشی دانشمندان متوجه شدند که مصرف کافئین زیاد می‌تواند سلامتی چشم‌ها را تهدید کند
شعارسال:در آزمایشی دانشمندان دریافتند که مصرف روزانه بین سه تا چهار فنجان قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری آب سیاه یا گلوکوم را افزایش می‌دهد. همچنین به افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری گلوکوم یا آب سیاه هستند نسبت به مصرف کافئین بیش از اندازه هشدار داده شد.

در این بررسی بیش از ۱۲ هزار انگلیسی در گروه سنی ۳۹ تا ۷۳ سال حضور داشتند و از نظر شرایطی مانند میزان مصرف کافئین و احتمال ابتلا به بیماری آب سیاه تحت نظر قرار گرفتند.
 
کافئین تهدیدی برای سلامتی چشم‌ها
متخصصان انگلیسی پس از سه سال تحت نظر قرار دادن این افراد متوجه شدند که میزان فشار داخل چشم افرادی که کافئین زیادی مصرف کردند بالا است و بالا بودن فشار داخل چشم می‌تواند فاکتوری خطرزا در بروز بیماری گلوکوم باشد.

متخصصان با آماری دقیق‌تر اعلام کردند که فشار داخل چشم در افرادی که روزانه حدود چهار فنجان قهوه مصرف می‌کنند ۰.۳۵ میلی متر جیوه بالاتر است و افرادی از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به گلوکوم هستند اگر بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف کنند، ۳.۹ برابر بیشتر از افرادی که میزان کافئین کمی مصرف می‌کنند، به عارضه گلوکوم مبتلا می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازاقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار ۷ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۷۵۷، www. eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین