پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
حریرچی گفت: با ورود ویروس از مرزهای شرقی و جنوبی کشور از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند.
شعار سال: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به خصوصیت‌های اقلیمی و اجتماعی منطقه و آمار پایین مبتلایان در نسبت به سایر استان‌ها در هفده ماه گذشته وضعیت کنونی سیستان‌وبلوچستان را نگران کننده توصیف کرد.

وی ادامه داد: ویروس دلتا قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و، چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان در گذشته کم بوده، نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

حریرچی بیان کرد: دو تا سه هفته اخیر با ورود ویروس از مرز‌های شرقی و جنوبی کشور از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان بیستری در سیستان‌وبلوچستان به متوسط کشوری رسیده است بیان کرد: امکانات فعلی استان کفاف نیاز‌های دو تا سه هفته‌ای را می‌دهد، اما اگر این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دچار مشکل شویم.
وی اظهارداشت: وزیر بهداشت دستور داده که همه درخواست‌های سیستان‌وبلوچستان اجابت شود و همچنین امکان فعال سازی یک سوم از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان در معرض افتتاح را برای بیماران کرونایی داریم.

حریرچی ادامه داد: نیمی از استان‌های کشور شروع موج جدید کرونا را تجربه می‌کنند، علی الخصوص این موضوع در استان‌هایی همانند تهران و مازندران روند صعودی است، در حال حاضر ویروس دلتا (هندی) در ایران و ۹۰ کشور جهان مشاهده شده است.
 
موج پنجم کرونا وارد نیمی از استان‌های کشور شده است

حریرچی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان را حتی در شرایط اوج گیری کنونی حداقل ۴۰ درصد کمتر نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی در کشور ۷۸ درصد و در استان ۴۸ درصد بوده و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کشور به ۷۵ درصد رسیده که در این استان ۴۹ درصد است.

وی نقش‌آفرینی حداکثری علما و نهاد‌های فرهنگی برای پیشگیری و ترغیب مردم به استفاده از واکسن را در سیستان و بلوچستان خواستار شد.

همچنین سیدمحمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز میزان استقبال جمعیت‌های هدف نسبت به واکسیناسیون را پایین توصیف کرد و از رایزنی با سپاه و بسیج برای تخصیص مکان‌های مناسب جهت واکسیناسیون عمومی خبر داد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در نامه‌ای از رییس جمهور خواهان بسته شدن مرز‌ها شده‌ایم.

حسینعلی شهریاری با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی باعث تنش در جامعه می‌شوند افزود: قرار شده است تست‌ها را افزایش دهند و آزمایشگاه‌ها دو و سه شیفته شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشکاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۰۷۵۷۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین