پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه، یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی مجهیز و با امکانات کامل در محوطه بیمارستان شهید محمدی برپا شد.
شعار سال: ظهر امروز با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی برای کمک به وضعیت نابسامان کرونایی هرمزگان در بندرعباس احداث شد.

هرمزگان در هفته‌های اخیر شاهد موج افسار گسیخته انواع کرونا بوده و همین امر موجب شده این استان به کانون اصلی کرونایی کشور تبدیل و ۱۱ درصد کل بستری‌های کرونایی کشور را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که هرمزگان تنها ۲ درصد جمعیت کل ایران را تشکیل می‌دهد و این حجم از بستری بیمار بسیار نگران کننده است.

هرمزگان ذاتا با فقر شدید در امور درمانی مواجه بود به نوعی که با انتشار ویروس کرونا این فقر خود را نشان داد و مشخص شد تا چه میزان این استان در برابر بحران‌های این چنینی ضعیف است و از کمبود امکانات درمانی رنج می‌برد.

البته از سال ۹۶ تاکنون کلنگ احداث بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی به زمین زده شده که اگر این امر محقق شود بار بزرگی از مشکلات از دوش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برداشته می‌شود، اما تا آن زمان، مدت زیادی باقی مانده و در شرایط خاص کرونایی، این استان نیازمند امدادرسانی نیرو‌های مسلح بود.

همین امر نیز موجب شد رسانه‌ای استانی با آغاز مطالبه گری و سپس با پیگیری نمایندگان و اعلام استاندار، از نیرو‌های مسلح خواسته شود به سرعت به کمک شرایط خاص هرمزگان بیایند و با احداث بیمارستان صحرایی این استان را در مواجهه با با ویروس دلتای کرونا یاری کنند.

بلافاصله پس از این درخواست سرلشکر باقری وعده برپایی ۱۲۰ تخت بیمارستانی در قالب برپایی بیمارستان صحرایی را به هرمزگان داد و بنا شد پس از آن نیز به سرعت بیمارستان ارتش وارد مدار خدمات‌دهی به بیماران این استان شود.

فرمانده سپاه نیز با عنایت به همین مطلب به فرمانده نیروی دریایی سپاه ماموریت داد در بندرعباس به قید فوریت یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی برپا شده و به کمک وضعیت نابسامان کرونایی هرمزگان بیایند.

خوشبختانه این امر در کمترین زمان ممکن به وقوع پیوست و سردار تنگسیری امروز از برپایی یک بیمارستان صحرایی مجهز در بندرعباس خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دلتا در استان هرمزگان و استمرار وضعیت قرمز در این استان و نیاز مردم به دسترسی آسان به مراکز درمانی و بهداشتی، شب گذشته به محض ابلاغ فرماندهی کل سپاه، بیمارستان صحرایی با ظرفیت بیش از ۵۰ تخت در محوطه بیمارستان شهید محمدی (ره) بندرعباس به درخواست ستاد ملی کرونا بر پا و آماده خدمات دهی شده است.

سردار تنگسیری تاکید کرد: بنا به دستور فرمانده کل سپاه تمام امکانات ما در مجموعه نیروی دریایی برای خدمات دهی به بیماران کرونایی کاملا بسیج شده تا مشکلات حوزه درمان هرمزگان رفع شود.
 
تعداد بازدید : 5


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۳۸۳۱۷، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
تمام شهرها شاهد شیوع کرونا هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین