پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: کاهش جریان آب در رودخانه‌های مرزی مشترک در عراق ربطی به اقدامات ایران ندارد و اگر احیانا در نقطه‌ای، جریان آب رودخانه‌ها قطع شده باشد، به علت کمبود بارش و خشکسالی بوده است.
شعار سال: محمود عباس‌زاده مشکینی در پاسخ به اظهارات برخی مقامات عراقی در خصوص قطع جریان آب از ایران به عراق گفت: واقعیت این است که کشورمان ایران در سال آبی جاری در همه حوضه‌های داخلی و مشترک با کاهش شدید بارش مواجه است و اگر احیانا در نقطه‌ای، جریان آب رودخانه‌ها قطع شده باشد، به علت کمبود بارش و خشکسالی بوده است. از سوی ایران اقدام جدیدی بر روی رودخانه‌ها انجام نشده است و لذا کاهش جریان آب ارتباطی با اقدامات ایران ندارد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست دوستی و حسن همجواری، و بر اساس ملاحظات اسلامی و انسانی، اهمیت فراوانی برای وضعیت مردم کشور‌های همسایه قائل است و معتقد است توسعه و آبادانی در مناطق مرزنشین کشور‌های همسایه و گسترش مراودات و تعاملات حتما منجر به توسعه اقتصادی و امنیت در هر دو سوی مرز‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگو و تبادل نظر با جمهوری عراق در قالب ترتیبات قراردادی فی مابین اعلام کرده و می‌کند و در این چارچوب از گفتگو برای درک مشترک و رفع هرگونه سوء برداشت استقبال می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از میزان، تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۴۱۵۹۱، www.mizan.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین