پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
رییس جمهور منتخب گفت: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است و راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند.
شعار سال: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «کاردینال پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان، با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه این عید بعنوان بزرگترین عید مسلمانان برخاسته از اقدام حضرت ابراهیم است، تصریح کرد: می‌توان عید قربان را بعنوان «روز تعامل میان ادیان ابراهیمی» مبنایی برای رایزنی هم اندیشی و گفتگو میان ادیان تلقی کرد.
 
صیانت و دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های ایران را تشکیل می‌دهد

رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت و دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد، گفت: معتقدم بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.

رئیس جمهوری منتخب اهمیت رایزنی و گفتگو میان ادیان ابراهیمی را در راستای ایجاد صلح واقعی و آرامش پایدار در جهان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت مردم‌سالار دینی از هرگونه تعامل و گفتگو میان ادیان ابراهیمی بویژه مسیحیت استقبال می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها»، «دفاع از مردم یمن» و «مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه» و «صیانت از پیروان دین مسیح در عراق»، ریشه در مبانی دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.
 
حمایت از مظلومان مبنای درستی برای همکاری ایران - واتیکان است

رئیس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه مجاهدت‌های سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و نجات جان مسلمانان و مسیحیان از چنگال تروریست‌های جنایتکار هیچ گاه از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد، گفت: امروز باید دفاع از حقوق انسان‌ها محور اصلی همکاری و تعامل میان ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت باشد.

رئیسی، تروریسم و تحریم را دو ابزار قدرت‌های استکباری برای تحمیل سیاست‌های ظالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: تروریسم و تحریم به مثابه دو تیغ قیچی در «نقض حقوق بشر» و «محو وجود بشر» عمل می‌کنند و امروز ما پیروان ادیان ابراهیمی وظیفه داریم برای مقابله با آن‌ها با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیسی با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند بی تردید در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی می‌کردند، گفت: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند و در این زمینه واتیکان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس جمهوری منتخب در این مکالمه تلفنی همچنین از تبریک و آرزوی موفقیت نخست وزیر واتیکان قدردانی کرد.

کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز در تماس تلفنی خود با تبریک و آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم در دوره مسئولیت شما، شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده تهران و واتیکان باشیم.

نخست وزیر واتیکان با استقبال از سخنان رئیس جمهوری منتخب در خصوص ضرورت تعامل و گفت و گوی سازنده میان ادیان ابراهیمی، اظهارداشت: امروز برای ایجاد صلح و ثبات در جهان وظیفه مهمی بر عهده ما قرار دارد تا با همکاری یکدیگر فضای صلح آمیزی را در جهان شاهد باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبستان، تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۷۷۸۸۳، shabestan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین