پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
با توجه به جاری شدن آب در رودخانه کرخه از روز گذشته اعتراضات در اغلب شهر‌های خوزستان درغرب استان فروکش کرد و دیشب هم مابقی شهر‌ها به آرامش رسیدند.
شعارسال: در پی تنش‌های آبی به وجود آمده در خوزستان در چند شب گذشته تجمعاتی در استان شکل گرفته بود. شب‌های گذشته در برخی شهر‌های استان خوزستان همچون، ماهشهر، شادگان، دشت آزادگان، هویزه، شوش و ایذه و در مواردی هم دزفول که در روز‌های گذشته شاهد اعتراضات مردمی بود، دیشب رسانه‌های معاند تمام تلاش خود را کردند تا مردم را به خیابان‌ها بیاورند، اما هوشیاری مردم موجب ناکامی آن‌ها شد.

با توجه به جاری شدن آب در رودخانه کرخه از روز گذشته اعتراضات در اغلب شهر‌های خوزستان درغرب استان فروکش کرد و دیشب هم مابقی شهر‌ها به آرامش رسیدند.

استاندار خوزستان به همراه فرمانده سپاه استان روز پنجشنبه به ایذه رفت و پس از دیدار با بزرگان این شهرستان قول دادند مشکلات آبی آن‌ها را پیگیری کنند و همین امر در آرام کردن مردم ایذه که دو شب پیاپی نا آرام بود نقشی موثر داشت.

همچنین روز گذشته استاندار خوزستان با جمعی از بزرگان و شیوخ عرب شهر‌های غرب خوزستان دیدار کرد. رسانه‌های معاند دیشب هم تمام تلاش خود را کردند تا مردم را به خیابان‌ها بیاورند، اما با هوشیاری مردم خوزستان این اتفاق نیفتاد.

در جریان اعتراضات در چند روز گذشته، اشرار مسلح و معاند، ستوان دوم "ضرغام پرست" را حین انجام ماموریت، به شهادت رساندند و یک مأمور دیگر را مجروح کردند. این دو مأمور برادر بودند که یکی به شهادت رسید و دیگری از ناحیه پا مجروح و برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شد.

استان خوزستان از ابتدای امسال به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آبی وارد چالش آبی شد.


پیگیری مسئولین برای حل مشکلات خوزستان

حسن روحانی رئیس‎ جمهور دیروز بعد از ظهر در گفت‎گو با استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت گوش شنوای مردم معترض است. نباید اجازه دهیم سوء‎استفاده و رفتار غیرقانونی عده‎ای معدود موجب شنیده نشدن صدای اعتراص به‎ حق مردم خوزستان شود.

وی افزود: با استفاده از همه امکانات لازم در خوزستان و استان‎های همجوار نسبت به حل سریع مشکلات اقدام کنید.
 
 
آرامش در خوزستان برقرار شد


رئیس جمهور گفت: خشکسالی بی‎‌سابقه کشور و انباشت مشکلات باقی‎مانده از سال‎های گذشته از دلایل اصلی بحران امروز خوزستان است.



آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب هم دیروز در نشست ویژه بررسی مسائل استان خوزستان، معضلات استان در زمینه‌های گوناگون بویژه کم آبی را مورد رسیدگی قرار داد.
 
 
آرامش در خوزستان برقرار شد

آیت الله رئیسی در این نشست با ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق خود از وضع مردم خوزستان، اظهارداشت: برای اینکه زمان تا تشکیل و استقرار دولت جدید از دست نرود این جلسه را تشکیل دادیم تا راهکار‌های عملیاتی را برای برطرف کردن مشکلات استان بیابیم وهر آنچه امکان پذیر است از اکنون اجرایی شود.


به گفته علی شهبازی معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، از هفته گذشته تا کنون ۲ مرحله افزایش رهاسازی آب از سدکرخه درمقایسه با برنامه اصلی ومصوب خشکسالی داشته ایم.

وی گفت: در مرحله نخست دبی آب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافت و در مرحله دوم به حدود ۱۶۰ مترمکعب بر ثانیه رسید و دبی که اکنون از سد کرخه خارج می‌شود بیش از ۲ برابر برنامه مصوب است که اجرا شد و آب به پایین دست رسید.

همچنین در حال حاضر مصارف زیست محیطی تالاب هورالعظیم تامین شده و مشکلات روز‌های گذشته هم در ادامه جبران خواهد شد.

هم اکنون حجم مفید ذخیره آب در پشت سد کرخه ۷۵۰ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد آن رهاسازی شده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۱۷۲۱۷۲، iribnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
خب زودتر فکری برای این مردم می کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین