پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
وزارت خارجه چین در پاسخ مستقیم به تصمیم پیشین آمریکا در تحریم هفت مقام دفتر ارتباط هنگ‌کنگ، هفت مقام و نهاد آمریکایی را تحریم می‌کند.
شعار سال: وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه هفت نهاد و شهروند آمریکایی از جمله «ویلبور راس» وزیر تجارت دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال می‌کند.

وزارت خارجه چین افزود که تحریم‌های جدید، پاسخ مستقیم به تصمیم پیشین آمریکا در تحریم هفت مقام دفتر ارتباط هنگ‌کنگ بوده است.

آمریکا جمعه پیش هفت مقام چینی را به بهانه آنچه «سرکوب دموکراسی در هنگ‌کنگ» خوانده شده به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بر اساس لیستی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این تحریم‌ها افرادی را که در دفتر ارتباطی چین در هنگ‌کنگ هستند هدف قرار داده است.

پس از آن، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور به بهانه نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ را محکوم و آن را «به شدت گستاخانه» و «به شدت نامعقول» توصیف کرد.

سخنگوی دولت هنگ‌کنگ نیز روز شنبه گذشته گفت: «جدیدترین تلاش ایالات متحده برای صدور به اصلاح "توصیه" بر اساس هراس افکنی مضحک و بی‌اساسی است که درباره وضعیت هنگ‌کنگ به راه انداخته و فقط بار دیگر دورویی و استاندارد‌های دوگانه آمریکا بر پایه هژمونی ایدئولوژیک را ثابت می‌کند».

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیرو‌های پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۰۱۰۰۰۵۱۸، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین