پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
همزمان با دستگیری گسترده نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها، رسانه های اجتماعی در ترکیه از جمله واتس اب، فیس بوک و توئیتر مسدود شده است. تلگرام در ترکیه از محبوبیت زیادی برخوردار نیست لذا این رسانه هنوز فعال است.

شعار سال: درپی دستگیری رهبران و اعضای حزب دموکراتیک خلق ترکیه در حملات شبانه پلیس، دولت ترکیه شبکه‌های ارتباط جمعی توئیتر ؛ واتس‌آپ و فیس بوک را فیلتر کرد.
به دنبال عملیات بامداد امروز جمعه پلیس در پنج شهر ترکیه در یک عملیات همزمان ، صلاح الدین دمیرتاش و خانم 'فیگن یوکسک داغ' دو رهبر این حزب به همراه 11 نماینده دیگر پارلمان ترکیه دستگیر شدند.
پلیس ترکیه در اولین ساعات روز جمعه طی عملیاتی در شهرهای دیاربکر، حکاری، وان، شیرناک، بینگول و آنکارا این نمایندگان مجلس را دستگیر کرده است. صلاح الدین دمیرتاش در منزل شخصی خود در شهر دیاربکر دستگیر شده است.
پارلمان ترکیه در ماه مه گذشته مصونیت سیاسی این نمایندگان را لغو کرده بود. این حزب که با 59 نماینده سومین حزب حاضر در مجلس ترکیه است، به همکاری و همدستی با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک متهم است.
علت دستگیری نمایندگان مجلس، خودداری آنها از حضور در دادسرا و پاسخ به سئوالات دادستانی در خصوص رویدادهای اکتبر دوسال گذشته عنوان شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 14 آبان 95 ، کد مطلب: 82294038: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین