پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
سلیمی نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: در طیف اصولگرا جریانات مختلفی وجود دارد، یعنی یک حزب سیاسی نیست. در این طیف قطعا افرادی موسوم به اصولگرا وجود دارند. این موضوع در مورد پایداری و موتلفه هم صادق است؛ بنابراین توقع اصولگرایان و درگیری رییسی با آن‌ها مشکل اساسی نیست بلکه یکی از صد‌ها مشکلات پیش روی آقای رئیسی است.
شعارسال: یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد آقای رئیسی به گونه‌ای بوده است که تاکنون با شخصی ملاقات نکرده است اگر سهم خواهی هم صورت گرفته به نحوی غیرمستقیم بوده است.

«عباس سلیمی نمین»، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در رابطه با آسیبی که به عقیده برخی اصولگرایان با سهم خواهی به کابینه رئیسی در ابتدای کار وارد شده است، اظهار کرد: این موضوع سنت دیرپایی است. یعنی جریانات مختلف در کانون‌های تعیین کننده تلاش می‌کنند که آن را از آن خود بشناسند این واژه در مورد آقای رئیسی هم صادق است. برخی افرادی که در ایجاد ستاد‌های مردمی سرمایه‌گذاری کردند، سعی‌شان بر گرفتن سهمی از او است، اما رییسی نباید باج بدهد.
 
رئیسی نباید به اصولگرایان باج دهد


او افزود: خوشبختانه عملکرد آقای رئیسی به گونه‌ای بوده است که تاکنون با شخصی ملاقات نکرده است اگر سهم خواهی هم صورت گرفته به نحوی غیرمستقیم بوده است. یعنی تا به حال به هیچکس نه قولی داده و نه مذاکره‌ای با کسی داشته است. در واقع برخی اصولگرایان وصولگرا هستند این کلمه، نه نصیحتی است و نه ارشادی. این امری است که همه مسندداران قدرت تلاش می‌کنند تا همگون‌های خود را مثلا حتی در مسند قدرت قرار دهند. بنابراین، این مطاب حتما به عنوان یک سنت غلط باید کنار گذاشته یا از آن گریز شود تمهیدات تاکنون خوب بوده‌اند.

سلیمی نمین تاکید کرد: باید دید که نوع مواجهه مجلس با آن چگونه است، باید دید که آیا امکان دارد این تمهیدات برای جلوگیری از سهم خواهی تا انتها حفظ شود یا خیر.

او ادامه داد: در طیف اصولگرا نیز جریانات مختلفی وجود دارد، یعنی یک حزب سیاسی نیست. در این طیف قطعا افرادی موسوم به اصولگرا وجود دارند. این موضوع در مورد پایداری و موتلفه هم صادق است؛ بنابراین توقع اصولگرایان و درگیری رییسی با آن‌ها مشکل اساسی نیست بلکه یکی از صد‌ها مشکلات پیش روی آقای رئیسی است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۱۹۹۲۲، jamaran.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین