پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بالگرد‌های اعزامی از تهران برای اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران به دلیل نقص فنی، کارایی ندارند.
شعارسال: محمدباقر هنربر تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ عدد بسکت موجود در آتش نشانی تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان را در اختیار بالگرد‌های اعزامی قرار داده است، اما آن‌ها به دلیل نقص فنی نمی‌توانند از سبد‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که استاندار و رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز استان، نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، دادستان کلیبر و امام جمعه این شهرستان از ۲ روز گذشته به طور مداوم در حال پیگیری برای اعزام امکانات فنی از تهران برای اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران هستند.

هنربر یادآوری کرد: البته آتش سوزی با حضور اجتماعات محلی و نیرو‌های منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سپاه صبح دیروز خاموش شده بود، اما از عصر روز گذشته آتش بار دیگر در منطقه «کیارق» شروع شده است.

وی اضافه کرد: از صبح امروز حدود ۱۰۰ نیروی انسانی از ارگان‌های فوق الذکر با هم افزایی و تشریک مساعی در حال تلاش برای اطفای آتش هستند و قرار است نیرو‌های ارتش نیز به آن‌ها ملحق شوند، اما بدیهی است که تسریع و تسهیل اطفای آتش سوزی، مستلزم استفاده از بالگرد آب پاش است.
 

ناکارآمدی‌ها در اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران
 
آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شده بود که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شده بود.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۲۸۹۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
با علم بر اینکه نقص فنی دارند اعزام شده‌اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
بالگردهای آبپاش کجا هستند که هنوز وارد نشده‌اند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین