پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
عربستان سعودی ۲۰۷ نفر از جمله شماری از کارمندان وزارت دفاع را به اتهام رشوه خواری و کلاهبرداری دستگیر کرد.
شعارسال: هیئت کنترل و مبارزه با فساد عربستان روز دوشنبه از بازداشت ۲۰۷ نفر از جمله شماری از کارکنان وزارت دفاع و دادگستری به دلیل انجام فعالیت‌هایی مرتبط با فساد از جمله رشوه، سوء استفاده از جایگاه شغلی و کلاهبرداری خبرداد.

این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۷۸ اقدام و مأموریت نظارتی در ماه ذی الحجه (آخرین ماه هجری قمری) انجام داده است که طی آن ۴۶۱ متهم در پرونده‌های اداری و جنایی مورد بازپرسی قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است ۲۰۷ متهم از جمله شماری از کارمندان در وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور، گارد ملی، بهداشت، دادگستری، امور شهرداری و روستایی و مسکن، محیط زیست، آب و کشاورزی، آموزش و پرورش، بازرگانی، منابع انسانی و توسعه اجتماعی و اطلاع‌رسانی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش هیئت کنترل مبارزه با فساد عربستان این افراد به اتهام رشوه، سوء‌استفاده از جایگاه شغلی و قدرت نفود و کلاهبرداری بازداشت شده‌اند که پس از تکمیل پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.

مقامات سعودی در ۱۱ ژوئیه اعلام کردند در مورد ۱۰۰۰ متهم در پرونده‌های اداری و کیفری تحقیق کرده و حدود ۳۰۰ نفر را به دلیل دست داشتن در رشوه و سوء استفاده از قدرت بازداشت کرده‌اند.

دستگیری شماری از کارمندان وزارت دفاع عربستان سعودی

مقامات سعودی طی ماه‌های گذشته، کمپین‌های بازرسی و نظارتی خود را تشدید کردند و صد‌ها پرونده را به قوه قضائیه ارائه کردند که در آن‌ها صد‌ها نفر از جمله شاهزاده، افسران و مقامات نهاد‌های دولتی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

مقام‌های سعودی در سال‌های اخیر طی چندین نوبت، مخالفانی در این کشور را به بهانه مقابله با فساد بازداشت کرده‌اند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سال ۱۳۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمدبن سلمان» ولیعهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی دستگیر شدند.

دستگیری و بازداشت مقامات سعودی به اتهام فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان عربستان جزئیات مربوط به اتهام این افراد را اعلام نمی‌کنند؛ در واقع شفافیتی که برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی لازم است در روند دستگیری متهمان مربوطه در عربستان وجود ندارد. حتی اطلاع دقیقی از افراد بازداشت شده نیست.

محمد بن سلمان با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۵۲۱۲۸، tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین