پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۴۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
پیمان عشقی با بیان اینکه در این روزها برخی از پایگاه های فرعی نیز خارج از ساعات اداری برای تسهیل مراجعه افراد فعال هستند، افزود: نذر خون برنامه هرساله ی سازمان انتقال خون است.
شعارسال: پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون،با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین گفت: تمام پایگاه‌های اصلی انتقال خون سراسر کشور در روز تاسوعا و عاشورای حسینی باز هستند.
او با بیان اینکه در این روز‌ها برخی از پایگاه‌های فرعی نیز خارج از ساعات اداری برای تسهیل مراجعه افراد فعال هستند، افزود: نذر خون برنامه هرساله‌ی سازمان انتقال خون است.

عشقی تأکید کرد: نذر خون فقط منوط به روز تاسوعا و عاشورا نیست و همه‌ی روز‌های سال این امر انجام می‌شود. همچنین خون تاریخ نگهداری دارد و اگر مصرف نشود، تجزیه می‌شود و قابل استفاده نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون امر مستمر است و از هموطنان می‌خواهیم نذر خون را انجام دهند و حتی می‌توانند شروع آن را از محرم و صفر و شهادت عبدالله کلید بزنند چرا که امام حسین (ع) خون خود و خانواده اش را در راه خدا اهدا کرد و ایثاری در راه رضای خدا انجام داد.
عشقی ادامه داد: برای اطلاع از آمار ذخایر خونی و فرآورده‌های آن، میزان موجودی خون و هر فرآورده‌ای به صورت بروز بر روی سایت سازمان انتقال خون به تفکیک استان‌ها وجود دارد.

او با اشاره به اینکه مسئله‌ی مهم این است که در ماه باید اهدای خون مستمر وجود داشته باشد و این امر برای گروه‌های o و منفی بیشتر است، افزود: ما به گروه‌های خونی A، B و AB دائما نیاز داریم.

مدیر عامل سارمان انتقال خون درباره استمرار پلاسما درمانی برای درمان بیماران کرونایی تصریح کرد: بحث‌های رسانه‌ی زیادی دراین باره انجام شد و حتی خبر رسیده است که به تازگی ۶ داروی ضد ویروسی در حال حاضر برای بیماران کرونایی مفید نیست، اما همچنان برخی از هزینه‌های کشور صرف تهیه و تجویز دارو‌هایی مانند رمدسیور می‌شود.

او ادامه داد: پلاسما درمانی نیز یکی از روش‌های درمانی برای بیماران کرونایی بود و در همه دنیا به جا به کار گرفته شد، اما در ایران بی جا استفاده شد و به جا به کار گرفته نشد.

عشقی گفت: پلاسما درمانی روشی است که در همه جای دنیا به حد موثری حتی بیشتر از رمدسیویر تأثیر گذار است و هنوز هم در دنیا مورد اقبال است همچنین آخرین مطالعات اعلام کرده است که استفاده از این دارو باید در ۳-۴ روز اول بیماری (نه در ۳-۴ روز اول بستری) مورد استفاده قرار گیرد.
 

نذر خون برنامه هرساله سازمان انتقال خون است.
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۲۱۱۷۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
خوش بحال کسانی که خونشون رو اهدا می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
چه نذر خوبی،به این امید که رواج بیشتری پیدا کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین