پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به سوالات مجری رادیو جوان این موضوع که خرید واکسن خارجی به خاطر واکسن‌های داخلی به تاخیر انداخته شد را تایید کرد. وی همچنین گفت مدیران پروژه واکسن برکت خودشان هم نمی‌دانستند که نمی‌توانند به قول ٢٠ میلیون واکسن تا پایان مرداد عمل کنند. او همچنین مدعی شد که زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا توصیه‌ها را گوش نکرده است.

  شعار سال: بخشی از این پاسخ و پرسش به شرح زیر است:
 
    از سرنوشت 7 واکسن ایرانی مطلع هستید؟
 
-بله
 
    آیا ما به هوای اینکه در داخل واکسن تولید کنیم، در خرید واکسن خارجی تاخیر داشتیم؟
 
- بله
 
    آیا مافیایی در کشور است که سودش در تاخیر واردات واکسن است؟
 
- قابل پیش‌بینی نیست.
 
    - مدیران پروژه واکسن برکت خودشان هم می‌دانستند که نمی‌توانند به قول 20 میلیون واکسن تا پایان مرداد و 50 میلیون واکسن تا شهریور عمل کنند؟
 
- خیر؛ نمی‌دانستند.
 
    چقدر در مجلس بر عملکرد وزارت بهداشت و وزارت خارجه نظارت داشتید؟ الان ما باید حرف های آقای زالی را باور کنیم یا آقای ظریف را؟
 
ما مرتب در جریان بودیم و پیگیری می کردیم؛ در کمیسیون بهداشت و درمان هم به کمیته غذا و دارو واکسن این موارد را مرتب پیگیری می‌کرد. سوء مدیریت ستاد ملی کرونا باعث اشکالاتی شد و بیشتر هم تقصیر رئیس ستاد بود که توصیه‌ها را گوش نمی‌کرد.
 
    من در همین برنامه با کسانی که در تولید واکسن ایرانی بودند صحبت کردم و رسما وعده می‌دادند؛ خودشان می‌دانستند دروغ می گویند؟
 
_نمی‌دانستند دروغ می گویند. یعنی فکر می‌کردند که می‌توانند این کار را انجام دهند. به غیر از دو شرکت؛ یکی انستیتو پاستور و دیگری رازی، بقیه شرکت‌ها تجربه اولشان بود. فکر می‌کردند می‌توانند این کار را انجام دهند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بورسان ، تاریخ انتشار: 29 مرداد1400، کدخبر: ،www.bourseon.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین