پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه "اولویت نخست دولت سیزدهم مهار کرونا و تامین واکسن است" گفت: دولت را در حالی تحویل گرفتیم که ذخایر واکسیناسیون صفر بود.

شعار سال:بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی روند بیماری کرونا، واکسیناسیون و کلنگ‌زنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی دانشگاه علوم پزشکی سلطانیه، ظهر امروز وارد استان زنجان شد.
 
بهرام عین‌اللهی در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس اظهار داشت: زنجان شهر عاشقان اهل بیت (ع) است و به مردمان زنجان به عاشقی امام حسین(ع) شهرت دارند؛ خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ظرفیت خوبی برخوردار است و باید در آینده اقدامات اساسی برای کمک به وزارت بهداشت انجام دهد.
 
وی با بیان اینکه سالانه ارزهای زیادی از کشور به خاطر خرید تجهیزات پزشکی و لوازم جراحی خارج می‌شود، ابراز کرد: زنجان که به شهر صنایع دستی معروف است باید با یک کار تحقیقاتی خوب لوازم و تجهیزات پزشکی کشور را تامین کند؛ حتما این موضوع باید اولویت نخست مسئولان استان‌ زنجان باشد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای مقابله با کرونا ویروس گفت: بنده اطلاع دارم که تلاش‌های خیلی فراوانی در استان و دانشگاه برابر مقابله به کرونا انجام داده‌اند.
 
وی تشریح کرد: امروزه در یک برهه حساسی قرار داریم که باید با یک تدبیر درست از پیچ تاریخی عبور کنیم؛ اولویت نخست دولت سیزدهم مهار ویروس کرونا و تامین واکسیناسیون است.
 
عین‌اللهی تصریح کرد: دولت را در حالی تحویل گرفتیم که‌ متاسفانه ذخایر واکسن آن صفر بود ولی با تلاش شبانه‌روزی دولت و همینطور همت بی‌دریغ رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور امروزه شاهد افزایش ذخایر واکسن‌ها هستیم و سیل واکسن به کشور سرازیر شده است.
 
وی ادامه داد: بعد از تأمین واکسیناسیون، وظیفه نخست دولت انجام واکسیناسیون عمومی در سطح کشور است؛ خوشبختانه تا به این لحظه شاهد همکاری خوبی از سوی مردم قهرمان ایران بودیم؛ جوانان زیادی به شکل داوطلبانه در زمینه تزریق واکسیناسیون همکاری می‌کنند و حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار گرفته است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه شرط اصلی رهایی از کرونا "واکسیناسیون" است، تشریح کرد: در دنیا ثابت شده که فقط واکسن می‌تواند بیماری را مهار کند و اگر می‌خواهیم از شر این ویروس رها شویم باید واکسن بزنیم. چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فتوایی در راستای تزریق واکسن صادر کردند و همه موظفیم به فرمان ولایت عمل کنیم.
 
وی اشاره کرد: با اینکه امسال از لحاظ شیوع ویروس کرونا سال سختی را تحمل کردیم ولی مشاهده کردیم مدافعان سلامت نسبت به سال گذشته کمتر شهید شدند و دلیل آن هم واکسیناسیون 95 درصدی کادر درمان است؛ پس نتیجه می‌گیریم واکسن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
این مقام مسئول به دوران بعد از واکسیناسیون عمومی اشاره کرد و گفت: اصطلاحاً به آن دوران "قرنطینه هوشمند" گفته می‌شود؛ یعنی می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک به شرایط عادی برگردیم؛ در همین راستا در آینده شاهد لغو محدودیت‌های تردد خواهیم بود و همه می‌توانند به مسافرت بروند و بازارها و مکان‌های عمومی مثل روال قبل فعال خواهند شد.
 
عین‌اللهی در ادامه به لزوم بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش بسیار صدمه دیده است؛ هیچ‌گاه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و‌ در همین راستا یکی از اولویت‌های نخست ما واکسیناسیون دانشجویان است چرا که باید دانشگاه‌ها هرچه سریع‌تر بازگشایی شوند.
 
وی گریزی هم به واکسیناسیون دانش‌آموزان زد و گفت: فعلا اولویت نخست ما بازگشایی دانشگاه‌ها و واکسیناسیون دانشجویان است و در مراحل بعدی برای بازگشایی مدارس چاره خواهیم اندیشید.
 
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌ حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تقدیر از زحمات وزیر جدید بهداشت گفت: در مجلس هرکاری که بتوانیم برای حمایت مالی و معنوی وزارت بهداشت انجام خواهیم داد.
 
وی از زحمات بی‌دریغ کادر درمان و مدافعان سلامت تقدیر کرد و گفت: تاریخ هیچ‌گاه زحمات کادر درمان را در این برهه زمانی فراموس نخواهد کرد.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 18  شهریور   1400، کدخبر: ، www.tasnimnews.com،2568829

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین