پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت: اجازه احداث کریدور حمل و نقل از منطقه نخجوان به خاک اصلی جمهوری آذربایجان را نمی‌دهیم.

شعار سال: پاشینیان روز سه شنبه در معرفی برنامه دولت جدید در پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان برای بازگشایی و رفع مسدودیت خطوط ارتباطی منطقه ای با جمهوری آذربایجان است اما کوریدور متصل کننده نخجوان به جمهوری آذربایجان را از خاک خود به باکو نخواهد داد.
 
وی افزود: دولت ارمنستان در کار گروه کاری سه جانبه متشکل از معاونان نخست وزیر ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان، امکان جدی برای رفع محاصره ارمنستان می بیند که سی سال است بطول می کشد.
 
نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: بدیهی است که این روند ساده ای نیست و این مساله با اقدامات مخرب و غیرسازنده و تحریک آمیز جمهوری آذربایجان پیچیده تر می شود.
 
وی افزود: من بارها اعلام کردم که در بیانیه های سه جانیه روز ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، هیچ سخنی از کوریدور حمل و نقل از خاک ارمنستان به میان نیامده است.
 
 به گفته وی، درصورتی که ارمنستان از طریق آذربایجان مسیر ارتباطی به روسیه و ایران می یابد، جمهوری آذربایجان هم از ارمنستان خط ارتباطی با مناطق شرقی این کشور و جمهوری خودمختار نخجوان خواهد یافت.
 
پوتین در پایان اقدامات نظامی در قره باغ سهم داشت
 
پاشینیان در ادامه سخنان خود در پارلمان ارمنستان گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در توقف اقدامات نظامی در قره باغ و برقراری ثبات و صلح و آرامش در منطقه سهم داشت.
 
 وی سپس به نقش ویژه رئیس جمهوری روسیه در توسعه روابط ارمنستان و روسیه اشاره کرد.
 
پاشینیان خاطرنشان کرد که روابط راهبردی با روسیه از عوامل اصلی امنیت کشور ارمنستان محسوب می شود.
 
 نخست وزیر ارمنستان گفت: مرزبانان روسی در محافظت از مرزهای این کشور مشارکت می کنند و روسیه از سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است و مسکو در گفت وگوهای برای رفع مشاجره مرزی با جمهوری آذربایجان شرکت دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   2 شهریور   1400، کدخبر: 84447387، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین