پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور ،توسعه فرهنگی است و هر جا که دست بذاریم میفهمیم که فرهنگ مهمترین بخش آن است.

شعارسال: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیران ارشاد گفت: جلسه بسیار پر بار و وزینی بود. بنده از صحبتهای آموزنده تمام دوستان استفاده کردم و از زبان اهل فرهنگ مطالب زیادی آموختم. به هرحال بخواهیم یا نخواهیم این جلسه تودیع آقای جنتی است که زحمات زیادی را در این سه سال کشیدند و مراسم معرفی صالحی امیری که برای اهالی فرهنگ ناشناس نیست.

وی ادامه داد: جنتی مدیر همه جانبه، معتدل و منصف است. او عمرش را در راه پیشرفت کشور انقلاب و نظام صرف کرده و ما از ادامه خدمت ایشان در این وزارتخانه محروم ماندیم و امیدوارم در پست‌های جدید به کار خود ادامه دهند.

جهانگیری عنوان کرد: جنتی در زمان شروع کار با سختی‌ها و ناهمواری‌های زیادی روبرو شد و تلاش کرد اطمینان و آرامش را به فرهنگ وهنر برگرداند و به فرهیختگانی که با امید و آرامششان امید و نشاط را به جامعه بدهند اطمینان و آرامش را به ارمغان آورد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: صالحی امیری هم قرار است همین مسیر را ادامه دهد و خوشبختانه ایشان چهره خوش نامی است. نخبگان بخش فرهنگ در دانشگاه و کتابخانه ارتباط خوبی با ایشان داشته‌اند و امیدوارم این تعاملات برای او کارساز باشد.

وی ادامه داد: چند ماهی به پایان دولت نمانده و در این شرایط دشوار، روی کار آمدن صالحی امیری نشان دهنده شجاعت، روحیه و علاقه‌اش به این کار است. امیدوارم که با کمک عزیزان در این بخش بتواند کارهای خوبی انجام دهد چراکه حوزه فعالیت فرهنگ گسترده و متنوع است و کاربرانش نخبگان اجتماعی و فرهنگی هستند.

جهانگیری ادامه داد: فرهنگ و هنر در همه عرصه‌ها وجود دارد و جایی نیست که بی‌نیاز از این امکان باشد. قدرت فرهنگ از سیاست و اقتصاد بیشتر است و انتظارات هم از آن بیشتر است. هرجا مشکلی است می‌گوییم اهل فرهنگ کمک‌مان می‌کنند تا مشکل حل شود و آنچه که به ریشه آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، بحث فرهنگ است و جلوگیری از مفاسد اقتصادی با فرهنگ اصحاب رسانه و بخش فرهنگی ممکن است.

وی ادامه داد: پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور ،توسعه فرهنگی است و هر جا که دست بذاریم میفهمیم که فرهنگ مهمترین بخش آن است این که وزارت فرهنگ قادر است با این حجم از مطالبات و درخواستها پاسخگو باشد، منفی است و مطالبات با ابزار و امکانات سازگار نیست. امروزه سهم ارشاد کمتر از دیگر وزارتخانه هاست.

جهانگیری بیان کرد: من فکر می‌کنم مهمترین مسئولیت بخش فرهنگ و دولت در قدرتمند کردن بخش فرهنگ است و ضعف فرهنگ، کشور را ضعیف می‌کند و علی رغم محدودیت‌ها گامهای موثری برداشته شده و صالحی امیری هم باید به آن ادامه دهد. مسئولیت دولت مبارزه با فساد، برگشت به قانون و جلب اعتماد از دست رفته مردم به نظام است.

وی اظهار داشت: لازمه آن این است که به بخش فرهنگ بیشتر از سیاست توجه کنیم و رهبر نیز مکرر دیدگاهش را نسبت به فرهنگ گفته است. نگاه فرهنگیان باید حکیمانه باشد و در بخش اقتصاد مقاومتی هم ظرفیت درونی فرهنگی ایران از همه بخش‌هایش بیشتر است و آثار بزرگ خلق شده به دنیا قابل ارائه است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: استقبال زیادی از کالای فرهنگی ما می‌شَود و باید از ظرفیت فرهنگ استفاده شود و در جهت توسعه کشور به کار برده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17آبان1395، کدخبر: 5851120: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین