پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
پس از شدت گرفتن بحران سوخت در لبنان و محاصره اقتصادی خاموش آمریکا که قرار بود به خلع سلاح نیرو‌های مقاومت لبنانی منجر شود، سید حسن نصرالله با هوشمندی هر چه تمام‌تر ورق را به‌کلی برگرداند.
شعارسال: سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های خود اعلام کرد که اگر آمریکا و دولت دست‌نشانده‌اش در لبنان اراده‌ای برای حل بحران سوخت در لبنان ندارند، حزب‌الله شخصاً وارد گود خواهد شد و از ایران فرآورده‌های نفتی وارد خواهد کرد.

اکنون گفته می‌شود با نزدیک شدن نفتکش‌های ایرانی به دریای مدیترانه و حوزه دریایی تحت کنترل رژیم صهیونیستی، توان نظامی حزب‌الله به حالت آماده‌باش درآمده است تا در صورت هرگونه بروز اشتباه از سوی اسرائیل، مستقیماً پاسخ دهند.

ارسال سه نفتکش از سوی ایران برای حل بحران سوخت لبنان و اعلام آمادگی کشور برای استخراج منابع نفت لبنان، آمریکا و اسرائیل را در یک دوراهی سخت قرار داده است که عبور از هر یک منجر به نابودی برنامه صهیونیست‌ها خواهد شد:





ا. اگر اسرائیل انفعال نشان دهد:
 

در صورتی که رژیم صهیونیستی در مقابل حرکت نفتکش‌های ایرانی به‌سوی لبنان از خود انفعال نشان داده و عملاً اقدامی علیه آن انجام ندهد، در گام نخست به مردم لبنان چنین القا می‌شود که حزب‌الله حامی مردم و حلال مشکلات آن‌ها است و عملاً فشار برای خلع سلاح و قدرت زدایی از حزب‌الله بی‌اثر می‌شود. به‌علاوه این اقدام باعث کاهش قدرت و نفوذ آمریکا و افزایش نفوذ ایران در لبنان می‌شود. همچنین ایران راهکار جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها و سروسامان بخشیدن به اقتصاد خود پیدا می‌کند. لازم به ذکر است بروز هرگونه انفعال از سوی اسرائیل، موازنه قدرت را به نفع نیرو‌های مقاومت تغییر داده و فشار را بر اسرائیل افزایش خواهد داد.

۲. اگر اسرائیل نفتکش‌های ایرانی را هدف قرار دهد:
 

اگر اسرائیل درصدد حمله به کشتی‌های ایرانی برآید، درواقع تنش‌ها میان ایران و سایر گروه مقاومت با رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است منجر به جنگی همه‌جانبه شود. از طرفی در نبرد‌های دریایی اخیر ایران با اسرائیل متوجه شدیم که تجارت دریایی دولت یهود تا چه اندازه آسیب‌پذیر است. از سوی دیگر نبرد سیف القدس غزه به‌خوبی نشان داد اسرائیلی‌ها به‌هیچ‌عنوان توان نبرد همه‌جانبه با محور مقاومت را ندارند.

هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی باعث پابرجا ماندن مشکلات مردم لبنان می‌شود و به آنان دوست و دشمن را نشان خواهد داد. در صورت بروز هرگونه اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی، نفرت از آمریکا و اسرائیل افزایش خواهد یافت و چه‌بسا این اقدام نفوذ حزب‌الله در لبنان را چند برابر و پروژه‌های شوم علیه آن با آگاه شدن مردم به‌کلی خنثی شود.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه پرسون، تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۳۵۹۸۲، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین