پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
در روزهای اخیر بر سر ماجرای کمبود سِرُم و افزایش عجیب قیمت آن در داخل اختلافاتی بین سازمان غذا و دارو با گمرک پیش آمده. در جریان همین ماجرا گمرک ایران طی نامه‌ای رسمی به سازمان غذا و دارو، موردی تأسف برانگیز را فاش کرده است.
شعار سال: در روز‌های اخیر بر سر ماجرای کمبود سِرُم و افزایش عجیب قیمت آن در داخل اختلافاتی بین سازمان غذا و دارو با گمرک پیش آمده. در جریان همین ماجرا گمرک ایران طی نامه‌ای رسمی به سازمان غذا و دارو، موردی تأسف برانگیز را فاش کرده. خلاصه ماجرا از این قرار است که سازمان غذا و دارو  از یک شرکت تقاضای واردات سِرُم می‌کند. اما شرکت دیگری از همان نوع سِرُم وارد کرده بوده و سازمان غذا و دارو اجازه ترخیص آن‌ها را به گمرک نمی‌دهد.
 
نکته این‌که این اتفاق در همان روز‌هایی رخ داده بوده که کشور با بحران کمبود سِرُم مواجه بوده. برای هر حقوقدان مبتدی واضح است که این اقدام مصداق جرائمی از قبیل «ترک فعل» ماده ٢٩۵ قانون مجازات اسلامی است. مهمتر این‌که در این میان شائبه بسیار جدی برای احتکار کالا، رانت واردات، تقویت مافیای دارو و امثالهم وجود دارد. جای تعجب بسیاری است که چرا نهاد‌های نظارتی و قضایی به این موضوع ورود نکرده و تحقیقات لازم را انجام نمی‌دهند؟   چه دست‌های پشت تجارت دارو در کشور هستند که چنین بی‌محابا جان مردم را به بازی می‌گیرند، بی‌آن‌که نگران برخورد باشند؟

افتضاح شرم‌آور در واردات سِرُم
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از اسکان نیوز
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین