پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
پدر پیوند کبد در ایران مرکز فارس، گفت: نخستین عمل پیوند موفق ریه در مرکز پیوند ابن سینای شیراز انجام شد.
شعار سال: دکتر ملک حسینی با بیان این که این عمل توسط زبده‌ترین پزشکان فوق تخصص ریه، قلب و بیهوشی انجام شد افزود: دکتر پرویز مردانی فوق تخصص ریه و آرتوراکس، دکتر طممورث نیکنام فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه و دکترمسعود شفیعی فوق تخصص جراحی و پیوند قلب به صورت کارگروهی نخستین عمل پیوند ریه را در شیراز انجام دادند.

وی گفت: با این پیوند موفقیت آمیز، امکان پیوند همه اعضای قابل اهدا از افراد مرگ مغزی، در این مرکز فراهم شد.

بر این اساس ازین پس امکان پیوند کبد، کلیه، پانکراس، لوزالمعده، قرنیه، پوست، روده و حتی استخوان از فرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند در شیراز فراهم است.

پدر پیوند کبد ایران گفت: عمل پیوند ریه برای بیماران دچار نارسایی ریه مناسب است که برای تنفس، به دستگاه اکسیژن ساز وابسته هستند و برای بیماران دچار سرطان ریه، امکان پذیر نیست.

دکتر ملک حسینی افزود: کمک خیران برای تجهیز مرکز پیوند ابن سینا به مدرنترین دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، سبب آسانتر شدن عمل پیوند شد.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به تربیت پزشکان جوان از اقصی نقاط ایران و بعضی از کشور‌های جهان در مرکز پیوند ابن سینای شیراز گفت: اکنون سخت‌ترین پیوند‌های اعضای بدن توسط بهترین مختصصان در این بیمارستان انجام می‌شود و پزشکانی که در این مرکز تجربه کسب کرده اند، در بیمارستان‌های سراسر کشور مشغول خدمات درمانی به مردم هستند.

تعداد بازدید : 23

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور۱۴۰۰، کد خبر: iribnews.ir/۳۲۱۶۲۶۲
اخبار مرتبط
برچسب ها: شیراز ، ریه ، عمل ، فارس
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین