پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
امیدواریم این وعده نیز همانند وعده های قبلی نباشد تا حداقل برای یک بار هم که شده شاهد عملی شدن یکی از صدها وعده بهبود خدمات شهری به شهروندان اهوازی باشیم.
شعارسال: یکی از دیگر مشکلات اساسی شهر اهواز در کنار همه کمبود ها و معضلات شهری نبود آسفالت مناسب در خیابان ها و معابر این شهر است.

طی سال های اخیر نیز همواره مسئولان و مدیران شهری تلاش خود را برای بهبود وضعیت آسفالت معابر و خیابان در حد حرف بسیار انجام داده اند اما همچنان بسیاری از کوچه ها و خیابان های اهواز با مشکل داشتن آسفالت مناسب مواجه هستند.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت مناسب معابر است و این موضوع از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری ها است.

شهردار اهواز سال گذشته اظهار کرد: در اجرای پروژه نهضت آسفالت، کلیه خیابان هایی که نیاز به ترمیم یا آسفالت دارند، شناسایی شده و عملیات بهسازی آنها اجرایی می شود اما از آن وعده تا کنون بیش یکسال گذشته و

* هیچ اتفاق خاصی در این خصوص نیافتاده است.

از آنجا که سال ۹۳ به نام سال نهضت آسفالت نام گذاری شده بود مردم منتظر ایجاد تحولی در خصوص رها شدن از شر دست اندازهای خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر بودند اما این وعده هم فقط در حد حرف ماند تا

مردم اهواز همچنان با این اوضاع اسف بار آسفالت خیابانها و دست اندازهای موجود کنار بیایند.

عظیم شمخانی معاونت خدمات شهری اهواز نیز چند شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درخصوص معضل آسفالت خیابان های شهر اهواز اظهار داشت: طبق قانون ،بودجه ای مشخص برای توسعه و تعمیر آسفالت پیش بینی شده است که با جدیت در حال انجام می باشد اما تعمیر تمام خیابان های آسیب دیده شهر نیاز به زمان دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که هرگاه سازمانی قسمتی از آسفالت خیابان را از بین می برد چه کسی مسئول است، اظهار کرد: سازمان ها باید پیش از خرابی آسفالت به شهرداری اطلاع داده و مجوزهای لازم را کسب کنند که هم اکنون کار شناسایی آسفالت های آسیب دیده به اتمام رسیده و با اولویت بندی، همسان سازی خیابان ها انجام می شود.

قابل تامل است که چندیست هر موضوع قابل بحث در حوزه خدمات شهری اهواز به میان می آید با اشاره دادن و دخیل دانستن دیگر سازمان ها و نهاد ها به سادگی کنار گذاشته میشود تا سو‌ء مدیریت معاونت خدمات شهری اهواز کمرنگ جلوه داده شود مصداق این سوء مدیریت ها در بحث جمع آوری دستفروشان گرفته تا ساماندهی و اجرای نهضت آسفالت و رها سازی پروژه های توسعه شهری و می باشد.

اکنون نیز که سخن از نهضت آسفالت است بازهم سخن از کاستی ها به میان می آید ،اما هر آنچه هست معاون پرحاشیه خدمات شهری شهردار اهواز در نظر داشته باشد،همیشه نباید منتظر اولین حرکت از سوی دیگران بود

بلکه با بکارگیری تجارب دیگران حتی با وجود حداقل امکانات نیز می توان اقدامات شاخصی انجام داد.

به یاد داریم زمان انتصاب پرحاشیه عظیم شمخانی به معاونت خدمات شهری برخی از اعضای شورای شهر اهواز در مقابل این انتصاب گفتند، علیرغم تذکرات مکرر نسبت به تجدید نظر شهردار اهواز در حوزه انتصاب شمخانی به معاونت خدمات شهری ما مدت زمانی به وی زمان خواهیم داد تا عملکرد وی در حوزه خدمات شهری را ارزیابی کنیم و در صورت عدم رضایت به شهردار تذکرات لازم را خواهیم داد.

هرچند که ما گوشمان از این وعده ها پر است ولی امیدواریم معاون جوان شهردار اهواز حواسش باشد که معاونت خدمات شهری اهواز مدتهاست کوتاهی و کم کاری های مدیریتی اش را بر گردن سازمانهای دیگر انداخته و با دادن های وعده های توخالی برای خود زمان بیشتری را می خرد.

ابتسام الباجی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با اهوازنوین با اشاره به سو‌ء مدیریت معاونت خدمات شهری اهواز نیز اظهارکرد: سوء مدیریت معاونت خدمات شهری موجب کندی ارائه خدمات در کلاشهر اهواز است.شهردار اهواز با وجود نا به سامانی فراوان در خدمات شهری نسبت به تذکرات اعضای شورا و وضعیت اسفناک شهر اهواز تاکنون اقدامی را ترتیب اثر نداده است.

از آنجا که وظیفه نظارت برعملکرد سازمان ها و معاونت های شهرداری بر عهده شورای شهر است اما در برهه زمانی که برخی شورانشینان حضور در مجلس شورای اسلامی مهمترین دغدغه شان است و کمیسیون مربوطه خدمات شهری نیز سکوت اختیار کرده و با طفره رفتن از ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این معاونت هر دغدغه ای جز بهبود وضعیت خدمات رسانی به مردم اهواز را دارد رسانه ها چشمان تیزبین مردم در حال انجام وظیفه شورای شهر و رصد عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز هستند.

امیدواریم این وعده نیز همانند وعده های قبلی نباشد تا حداقل برای یک بار هم که شده شاهد عملی شدن یکی از صدها وعده بهبود خدمات شهری به شهروندان اهوازی باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 6 دی 1394، کدخبر: 595265، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
با این وضعیت جاده ها واسفال باز میاین میگین چرا تصادف زیاده مردم فرهنگ رانندگی ندارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین