پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تعدادی دوربین متاثر از برجام نصب شده بود، اما طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند از این رو دیگر ضرورت نداشت آن دوربین‌ها وجود داشته باشد.

شعار سال:محمد اسلامی در حاشیه نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران، گفت: گزارشی از سفر آقای گروسی تقدیم نمایندگان کمیسیون کردیم.
 
وی با تاکید براینکه برنامه هسته‌ای ایران که صلح آمیز بوده باید کاملا شفاف و مطابق موازین قانون و با تاکید بر قانون اقدام راهبردی پیش برود و اجازه ندهیم در دنیا متهم به پنهان‌کاری شویم افزود: دشمنان قسم خورده ایران مخالف پیشرفت کشور هستند و این امر را بر نمی‌تابند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: غربی‌ها طبق قرارداد هسته‌ای مکلف بودند به ایران کمک کنند، اما این تعهد اجرایی نشد، آنچه ایران در زمینه هسته‌ای به‌دست آورده بر اساس تحقیق و توسعه داخلی بوده است و کسی نمی‌تواند این امر را متوقف کند.
 
اسلامی تاکید کرد: از جمله هدف گذاری‌های مهمی که با هدایت‌های رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد این است که در برنامه فوری سقف برق نیروگاه‌های هسته‌ای را به ۸ هزار مگاوات برسانیم که با این کار مردم آثار برنامه هسته‌ای را مشاهده می‌کنند و این امر باید در حوزه سلامت، محیط زیست و کشاورزی نیز تحقق یابد.
 
وی با اشاره به اینکه برای آژانس بین المللی انرژی اتمی مهم است که طبق قوانین و موازین حرکت کنیم، افزود: مجلس شورای اسلامی بر اجرای قانون اقدام راهبردی تاکید دارد، از این رو فضایی که در مذاکرات انجام شده و ملاقات‌های آینده وجود داشته و خواهد داشت را برای کمیسیون تشریح کردیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: عمده‌ترین دغدغه نمایندگان این بود که سازمان انرژی اتمی بر پیشبرد برنامه‌ها مصمم باشد و تحقق برنامه‌های ایران با جریان‌های سیاسی که معاندین به راه انداخته‌اند و از ظرفیت سازمان‌های بین المللی استفاده می‌کنند به تاخیر نیفتد.
 
اسلامی گفت: همچنین باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مجلس اطمینان حاصل کند که قانون در حال اجرا است و پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای متاثر از مزاحمت‌های دیگران متوقف نخواهد شد.
 
وی درباره دوربین‌ها ناظر بر فعالیت هسته‌ای ایران توضیح داد: طبق مقررات آژانس هسته‌ای و پادمان، دوربین‌های آژانس در سایت‌های هسته‌ای وجود دارد و این تداوم دانش و آگاهی از فرایندهای هسته‌ای در کل جهان انجام می‌شود، افزون بر تعهداتی که طبق پادمان بر عهده ایران است و باید شفاف سازی را انجام دهد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در جریان عملیات‌های اخیر تروریستی تعدادی از این دوربین‌ها آسیب دیده بود و این مسئله منجر به دو گزارش فوق العاده سختگیرانه و مخرب شده بود و برای اینکه رفع ابهام و شفاف سازی کنیم ملاقات با مدیرکل انجام شد و مطمئن هستیم با دستاوردی که از این جلسه داشتیم اولا ابهاماتی در زمینه برنامه هسته‌ای صلح آمیز برای آژانس به وجود ندارد و ثانیا تعهدات برجامی که طبق قانون مجلس نباید ادامه پیدا کند را ادامه نخواهیم داد.
 
اسلامی درباره سفر به وین، گفت: هفته آینده اجلاس عمومی سازمان انرژی اتمی برگزاری می‌شود و ما در آن شرکت می‌کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:  24 شهریور   1400، کدخبر:5305802 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین