پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
میگل دیاز کانل رییس جمهوری کوبا در سخنرانی خود در سازمان ملل به حملات و تحریم‌های ۶۰ ساله آمریکا تاخت و بیان داشت که آمریکایی‌ها همه کاری را برای حذف انقلاب کوبا از نقشه سیاسی جهان انجام داده اند. آن‌ها فقط ادعای دموکراسی داشته و از کلمه دموکراسی بشکل زشتی سو استفاده می‌کنند، اقدامات و برنامه‌های آن‌ها منحرف و ناسازگار با دموکراسی، آزادی واقعی و حقوق بشر است.
شعار سال: رئیس جمهوری کوبا طی سخنانی ضبط شده به حملات و تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در مدت ۶۰ سال گذشته اشاره و افزود که در این لحظه مهم و چالش برانگیز برای همه ملت ها، تجاوزگری‌ها (ی آمریکا) از همه محدودیت‌ها فراتر رفته است.
رییس جمهوری کوبا تاکید کرد که آن‌ها (آمریکا) همه کاری را برای حذف انقلاب کوبا از نقشه سیاسی جهان انجام داده اند. آن‌ها هیچ جایگزینی برای مدل مورد نظر خود ندارند، طرح آن‌ها منحرف و ناسازگار با دموکراسی و آزادی است که از آن دفاع می‌کنند.
دیاز کانل گفت: ما عزم کوبا را برای ادامه بیان واضح حقایق خود، هرچقدر هم که برخی افراد را آزار دهند، برای دفاع از اصول و ارزش‌هایی که ما به آن‌ها اعتقاد داریم، تصویب می‌کنیم.
وی در ادامه به بحران همه گیری کرونا در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که شرایط زندگی را در زمین بدتر کرده است.
رییس جمهوری کوبا همچنین تاکید کرد که عوارض و تأثیرات کرونا بر همه جوامع امروزی غیرقابل تصور است، اما از قبل مشخص است که آن‌ها گذرا نیستند.
کانل تاکید کرد که ما به جامعه علمی کوبا افتخار می‌کنیم که در بحبوحه کمبود‌های عظیم، سه واکسن و دو نمونه واکسن علیه کرونا تولید کردند.
وی افزود: هدف ما این است که تا پایان سال ۲۰۲۱ جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کنیم که به ما امکان می‌دهد در مبارزه با ظهور شیوع‌های جدید همه گیر پیش برویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۸۱۹۳۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین