پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
از سال 93 قرار بود بنزین یورو4 را در آبادان توزیع کنند ولی کماکان وعده های بنزینی به آبادانی ها ادامه دارد
شعارسال: حکمت مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان امروز 5 تیر 95 گفته است: بنزین یورو 4 مطابق با استانداردهای جهانی از چند روز دیگر در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع می‌شود.

* پلان یک

وی در اردیبشهت 94 هم گفته بود در حال حاضر مقدمات تولید بنزین یورو چهار در پالایشگاه نفت آبادان فراهم شده است و به نظر می‌رسد تا خردادماه، این نوع بنزین، تولید و در سطح استان عرضه شود.

* پلان دو

کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تیر 93 گفته بود با توجه به راه اندازی واحد جدید پالایشگاه نفت آبادان تا آبان ماه سال جاری امکان توزیع بنزین پاک در آبادان و پوشش کامل شهر اهواز نیز فراهم می شود.

* پلان سه

وی دی ماه 93 هم گفته بود در اهواز و آبادان تا دو ماه دیگر بنزین یورو۴ توزیع می شود.

* پلان چهار

محجوبی رییس هیات مدیره پالایشگاه آبادان در فروردین 94 اعلام کرد با بهره برداری طرح توسعه ای این پالایشگاه تا اواخر اردیبهشت ماه، توزیع بنزین یورو 4 در شهر های اهواز و آبادان از خرداد ماه آغاز می شود.

* پلان پنج

بالدی مدیر کل ستاد بحران استانداری خوزستان در مرداد 94 در خصوص توزیع بنزین یورو 4 در استان گفت: تولیدکنندگان حوزه نفت متعهد شدند که این نوع بنزین که با محیط زیست سازگاری دارد را از خردادماه امسال توزیع کنند اما متاسفانه تاکنون تولیدی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: پیش از این نیز متعهد شده بودند که از اسفندماه سال 93 بنزین یورو 4 را تولید کنند اما به تعویق افتاد و موعد دوم نیز سر رسید اما باز هم از توزیع خبری نشد.

به گفته کارشناسان بنزین یورو 4 آلودگی ندارد و نسبت به انواع دیگر بنزین، آسیبی به محیط زیست وارد نمیکند. عرضه بنزین یورو 4 در کلان شهرها و شهرهای صنعتی بسیار اهمیت دارد زیرا این نوع شهرها به میزان کافی آلودگی دارند، بنابراین توزیع بنزین سازگار با محیط زیست میتواند از آلودگی در این مناطق بکاهد.

پس از آنکه تمامی شرکتهای تولید کننده خودرو برابر با مصوبه دولت در سال 1391 موظف به ساخت و تولید خودرو های خود با استاندارد یورو 4 شدند، شرکت پالایش وپخش ایران نیز در همین راستا تصمیم به اجرای فازهای جدید در پالایشگاه های 8گانه کشور گرفت و با ساخت واحد های جدید با بالا بردن اکتان بنزین بدون نیاز به افزودنی و همچنین حذف گوگرد مواد پایه سازنده بنزین اقدام به تولید بنزین یورو 4 کرد.

بنزین یورو 4 با استفاده از راکتورهای جدید از بنزین معمولی ترکیبات گوگردی را حذف کرده و با شاخه دار کردن (ایزومری کردن) برشهای کم اکتان بنزینی، بنزینی با مواد آلوده کننده کمتر تولید می کند که در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست بسیار موثر است. بر اساس استاندارد یور 4، عدد اکتان بنزنین بایستی بین 91 تا 95 باشد (عدد اکتان نشاندهنده آرام سوزی و خشک سوزی سوخت مصرفی است)، مشخصه ای که در اعمال استاندارد برای سوخت مصرفی در خودروها مورد توجه است مقدار بنزن موجود در سوخت است ، بنزن ماده ایست سرطان زا و بسیار خطرناک که بر اساس استاندارد یورو 4 میزان بنزن مجاز در سوخت بنزنین حداکثر به یک درصد می رسد.

توزیع بنزین یورو 4 در آبادان و شهرهای دیگر خوزستان پر از وعده و وعیدهایی است که سالی دو سه بار قول آن داده می شود ولی دوباره به فراموشی سپرده می شود آیا این بار یورو 4 به باک های خودروهای آبادان خواهد رسید؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 تیر 1395، کدخبر: 108045، www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین