پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
مدیر فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد که "فلکه گاز" شیراز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی-فرهنگی ایران به ثبت رسید.
شعار سال: سید مجتبی علوی گفت: برابر ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خطاب به استاندار فارس اعلام شده است که در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور، مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط، اثر فرهنگی-تاریخی " فلکه گاز" شیراز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی ثبت شده است.

او ادامه داد: بدیهی است این تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار خواهد گرفت و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، خلاف قانون و جرم محسوب شده و مشمول مجازات قانونی است.

علوی ضمن دعوت از شهروندان شیراز خصوصا ساکنان اطراف این اثر، برای کمک به حفظ و نگهداری آن، گفت: این آثار به نوعی نماد‌های شهر شیراز به شمار می‌روند و باید همه در حفاظت از آن‌ها مشارکت داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که هر گونه مرمت و بازسازی و تعمیر اماکن ثبتی تاریخی باید صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۷۰۳۰۱۱۹۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین