پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
معاون اداره کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی گفت: در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های کلی مصوبه بیمه شدن خدمات درمان ناباروری زوجین از طرف وزارت بهداشت، این مصوبه به طور کامل اجرایی خواهد شد.
شعار سال: فرهاد خدایی معاون اداره کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی اظهار کرد: در هیئت دولت مصوبه‌ای به تصویب رسیده بود که طی آن، خدمات درمان ناباروری و نازایی زوجین تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و در همان مصوبه آمده است که استاندارد‌ها و پروتکل آن را وزارت بهداشت، سیاست‌های خرید راهبردی مصوبه فوق را دبیرخانه شورای عالی بیمه و هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی نیز به وزارت بهداشت منتقل می‌شود تا بر اساس عملکرد به سازمان‌های دیگر منتقل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به سازمان تامین اجتماعی در خصوص چگونگی ارائه خدمات درمان ناباروری ونازایی ابلاغیه‌ای ارسال نشده است و جزئیات و چند و، چون اجرای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری و نحوه ارائه به زوجین هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی یادآور شد: پس از تعیین استاندارد‌ها و ابلاغ آن، نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای درمان ناباروری به زوجین از طرف تامین اجتماعی اعلام خواهد شد.

خدایی همچنین تصریح کرد: بودجه و موضوع هزینه‌ها و تامین بار مالی مصوبه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری و نازایی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و پس از آن به سازمان‌های بیمه‌گر انتقال پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های بیمه گر به جز برخی خدمات درمان ناباروری، سایر خدمات تشخیص دارویی و درمانی را به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهند و یک زوج نابارور انواع خدمات مرتبط را هم اکنون در قالب بیمه دریافت می‌کنند و علی رغم اینکه دارو‌های درمان ناباروری بیمه نیستند، با امضای تفاهم نامه بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون با تعرفه بیمه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آزمایشات درمان ناباروری هم اکنون رایگان است
معاون اداره کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی یادآور شد: همه آزمایشات مختلف درمان زوج‌های نابارور هم تحت پوشش بیمه قرار دارد و در حال حاضر تنها برخی از خدمات به صورت آزاد و غیر بیمه‌ای ارائه می‌شود و بخش زیادی از راه درمانی را بیمه‌ها تا کنون رفته‌اند و خدمات دیگر هم به خدمات قبلی اضافه خواهد شد.

خدایی افزود: مهمترین گام تحت پوشش کامل رفتن خدمات درمان ناباروری زوجین، ابلاغ استاندارد‌ها است و پس از آن حدود ۲ هفته دستورالعمل خرید راهبردی خدمات بیمه‌ای این موضوع نهایی و اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه هیئت دولت که دوم شهریور ماه سال جاری صادر شد، مهمترین اقدام در راستای تحت پوشش کامل بیمه رفتن خدمات نازایی و ناباروری است و پیرو آن باید مراحل ۳ گانه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تعیین و ابلاغ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۶۶۴۱۵، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین