پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
روستایی که گروه طالبان در سال ۱۹۹۴ در آنجا تاسیس شده در جنوب افغانستان قرار دارد و برای اولین بار عکس‌هایی از آن منتشر شد.

شعار سال: برای نخستین بار تصاویری از روستایی که گروه طالبان در آنجا تاسیس شده، منتشر شد.

 این تصاویر مربوط به روستای سنگیسار است که ملا عمر ۳۰ سال پیش گروه طالبان را در آنجا تاسیس کرد. این روستا که به عنوان زادگاه گروه طالبان شناخته می‌شود، در ۷۵ کیلومتری شهر قندهار در جنوب افغانستان قرار دارد.

در مسیر سفر به این روستا پست‌های ایست و بازرسی بسیاری وجود دارد. سنگیسار دارای ۳۰۰ نفر جمعیت است و چهار ساختمان مربوط به اوایل تاسیس گروه طالبان همچنان در این روستا پابرجاست.
 
خانه ملا عمر و مسجدی که وی در اوایل تاسیس طالبان امامت جماعت را در آن برعهده داشت از جمله این بنا‌ها هستند. همچنین نخستین مدرسه تحت مدیریت رهبران گروه طالبان و خانه پدری ملاعبدالغنی برادر از رهبران این گروه نیز از دیگر بنا‌های مربوط به گروه طالبان در این روستا هستند.
 
ملا عمر در اوایل دهه ۹۰ میلادی امامت جماعت مسجد این روستا و ریاست مدرسه آن را برعهده داشته است.
 
ساکنان روستا گفتند که خانه ملا عمر پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سه مرحله بمباران شده است.

تعداد بازدید : 40


 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی قرارو ، تاریخ انتشار: 5 مهر 1400، کدخبر: 506647،www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین