پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: تنها ۷ درصد سد‌های استان آب دارد و با کمبود آب مواجه هستیم.
شعار سال: فرهاد ایزدجو گفت: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سد‌های خوزستان آبدار است و در سد دز حدود ۵ درصد آب داریم که بدترین وضعیت را در میان سد‌ها دارد.

وی بیان داشت: با توجه به برآورد‌های انجام شده، در شرایط محتمل پیش بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه هستیم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.

ایزدجو بیان داشت: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در مدیریت کمی آب بوده است. همچنین برداشت‌های کشت و صنعت‌ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکری آب پایین دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می‌کند و در حوضه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است، اما در برخی از حوزه‌ها تا حدودی مجاز است که کشت شود واین مقام مسئول ادامه داد: ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح میان مدت آبرسانی غدیر در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می‌یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش بینی می‌کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۱۱مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۱ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین