پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: ایجاد وزیر منطقه‌ای گره‌گشا نیست بلکه باید اجماع استان‌ها را در دستور قرار دهیم تا مدیریت در آن‌ها بهتر انجام شود.
شعار سال: محمدرضا صباغیان بافقی، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها و نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح مجلس در مورد تشکیل وزرای منطقه‌ای گفت: طرح پیشنهادی وزرای منطقه‌ای به دنبال ایجاد یک تقسیم‌بندی در کشور است. چنین طرح‌هایی نمی‌تواند مشکلات موجود در استان‌ها را حل و فصل کند. با توجه به ظرفیت‌ها و مشترکاتی که در برخی استان‌ها وجود دارد باید چند استان با هم ادغام شود. حل مسئله افزایش استان‌ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. قبلا تعداد کمی استان داشتیم، اما در حال حاضر تعداد استان‌ها افزایش یافته است.

او ادامه داد: ایجاد وزیر منطقه‌ای گره‌گشا نیست بلکه باید اجماع استان‌ها را در دستور قرار دهیم تا مدیریت در آن‌ها بهتر انجام شود. از هم گسیختگی و افزایش استان‌ها مشکل بزرگی است. در شرایط کنونی باید سی و چند نفر استاندار با دولت سروکار داشته باشند اگر این تعداد کمتر باشد قدرت‌شان هم بیشتر است و می‌توانند بهتر مسائل را حل و فصل کنند.

صباغیان بافقی در خصوص نظر دولت در رابطه با وزرای منطقه‌ای گفت: بعید است دولت با این طرح موافقت کند.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها در خصوص طرح دیگر کمیسیون مبنی بر تشکیل استان جدید بم بیان کرد: از یک سو رغبت و تمایلی وجود دارد مبنی بر آنکه تعداد استان‌های کشور زیادتر شود و از یک سو هم می‌بینیم با افزایش تعداد استان‌ها دچار مشکل هستیم و می‌گوئیم که این‌ها باید کاهش پیدا کنند، مجلس باید به دنبال طرحی باشد برای تشکیل وزارت جدید تا مسایل استان‌ها را به خوبی حل و فصل کند. نمایندگان و مردم مناطق به نوعی به دنبال این هستند تا استان‌های جدید شکل بگیرد از یک سو هم مدیریت در استان‌ها با این تعداد مشکلاتی را فراهم آورده است.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین