پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
بی توجهی شهروندان به زیبای بصری شهر و ریختن نخاله ساختمانی همچنین زباله خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج به یک معضل اساسی برای شهر یاسوج تبدیل شده است.
شعار سال: این روز‌ها در ورودی خود از سمت اصفهان در میان انبوهی از نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی گرفتار شده است.

عدم توجه به طبیعت و ریختن نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی در مسیر جاده اصلی دل طبیعت دوستان شهر زیبای یاسوج را به درد می‌آورد و از سوی دیگر به یک معضل اساسی برای طبیعت منحصر به فرد اطراف شهر یاسوج تبدیل شده است.

وقتی از جاده یاسوج اصفهان و از سمت زندان مرکزی شهر یاسوج قصد ورود به شهر را داریم با انبوهی از زباله‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی مواجه می‌شویم که باعث بوجود آمدن صحنه‌ای غم انگیر در ذهن انسان می‌شود.
 
ریختن نخاله ساختمانی و خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج

دیدن آن همه گونی، گچ، سیمان، نایلون‌های سیاه زباله‌های خانگی نشان از طبیعتی می‌دهند که در حال مرگ است.

شهروندان باید بدانند طبیعت به مثابه خانه دوم آن‌ها است پس باید برای آیندگان تمیز نگهدارند. متاسفانه فقر فرهنگی مهمترین دلیل این رفتار زشت از سوی برخی شهروندان است البته نمی‌توان عدم توجه و شدت قانون در برخورد با متخلفان را در این زمینه نادیده گرفت.

اقدام شبانه شهروندان در جابجایی نخاله دور از چشم ارگان‌های ذیربط از ساختمان خود به کناررودخانه‌ها، جاده‌های روستایی، حاشیه ورودی شهر‌ها کار شایسته‌ای نیست و هنوز هم این اقدام در شهر یاسوج به خصوص جاده یاسوج اصفهان همچنان ادامه دارد.

همان گونه در تصویر زیر قابل مشاهده است شهروندان متخلف حتی به تابلو که در آن شهروندان را از زباله ریختن منع کرده نیز رحم نکرده اند.
 
ریختن نخاله ساختمانی و خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج

باید روی این مسئله کار فرهنگی صورت گیرد تا مردم نحوه صحیح نگهدار از طبیعت و مراقبت از این گنج گران بهای که خداوند به ما ارزانی داده و باید به خوبی برای نسل آینده از آن مراقبت کنیم باشیم.

همچنین مردم شهر یاسوج می‌تواند با دیدن این نوع تخلفات با نهاد‌های مربوطه تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا متخلفان احساس امنیت در چنین موارد نکنند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است.
 
ریختن نخاله ساختمانی و خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج
ریختن نخاله ساختمانی و خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج
ریختن نخاله ساختمانی و خانگی در مسیر ورودی شهر یاسوج

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۹۲۱۰۲، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین