پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
رئیس جمهوری اسلامی ایران در آغاز سفر استانی خود به فارس تاکید کرد که رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و بیکاری در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و این دولت در فعال‌سازی ظرفیت‌های استان جدیت دارد.
شعار سال: آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی پنجشنبه پس از استقبال رسمی توسط مسئولان استانی در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز در جمع خبرنگاران با ابلاغ سلام خود به مردم استان فارس گفت:‌ سفرهای استانی دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی قبلی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز شدن گره‌هایی که مردم عزیز ما را رنج می‌دهد،‌ صورت می‌گیرد.

پیش بینی ۱۰۰ طرح برای حل مسائل استان فارس
رئیس جمهوری گفت: قبل از سفر دولت به استان فارس، هیاتی به منظور بررسی مشکلات استان اعزام شد و مشکلات بررسی شد و پس از آن در جلسه ای در تهران،‌ پیشنهادهایی از جمله قریب ۱۰۰ طرح برای مسائل استان فارس مطرح شد.
رییسی ابراز امیدواری کرد که پس از سفر استانی هیات دولت، گام‌هایی که توسط مدیران پرتلاش استان از جمله استاندار فارس با راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان برداشته می‌شود، به افزایش اعتماد مردم، رفع مشکلات و به ویژه حل مسائل جوانان عزیز منجر شود.
رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات استان فارس ناشی از خشکسالی و کم آبی گفت:‌ مشکل خشکسالی هم مردم استان را رنج می‌دهد و هم از رنج‌های دولت است که به میزانی که امکان داشته باشد،‌به دنبال رفع این مشکل هستیم.
 
رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی فارس در دستور کار دولت رئیسی

دولت در فعال‌سازی ظرفیت‌های فارس جدیت دارد
رییسی، استان فارس را استانی سرشار از ظرفیت‌های فراوان و قطب کشاورزی و صنعت خواند و گفت:‌این استان هم معادن بسیاری دارد و هم محور بسیاری از خدمات است و در حوزه بازرگانی و تجارت می‌تواند نقش زیادی ایفا کند.
وی اظهار داشت: تاکنون گام‌هایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برداشته شده است اما به نظر ما آنچنان که باید تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است و باید گام‌های جدی برای استفاده از این ظرفیت‌ها برداشته شود که دولت در این کار جدیت دارد.

تلاش برای حل مشکل بیکاری جوانان
رئیس ‌جمهوری با اشاره به مشکلات ناشی از بیکاری در استان فارس گفت:‌ آنچه ما را بیش از همه رنج می‌دهد، ‌وجود نیروی متراکم بیکار جوان تحصیلکرده است که می توانند بسیار گره گشا باشند، در این جهت، برنامه ریزی خواهیم کرد از وجود این جوان های عزیز استفاده شود و از این طریق، هم مشکل بیکاری را کاهش دهیم و هم در جهت رونق تولید گام های بهتری برداشته شود.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد شیراز شد.
 رئیس‌جمهوری در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.
بنا بر اعلام استاندار فارس، برنامه سفر رئیس جمهوری به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا بدون دیدار عمومی و منحصر به شیراز و اطراف آن خواهد بود.
به گفته ایمانیه، دیدارهای سر زده ای نیز در برنامه سفر آیت الله رئیسی انجام خواهد شد.
بر این اساس، رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان، نشستی نیز با بعضی از اقشار خواهد داشت که به علت شیوع کرونا به صورت محدود برگزار می‌شود.
آیت الله رئیسی پس از زیارت حرم های مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و سید علاءالدین الحسین (ع) در شورای اداری استان حضور می‌یابند.
استاندار فارس پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه آیت الله رییسی این است که ابتدا به استان های کوچک سفر کنند علت سفر رئیس جمهوری به فارس را نزدیکی ایام با بیستم مهرماه یادروز شاعر بلند آوازه دیار فارس، حافظ شیرازی عنوان کرد.
به گفته وی، رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود از آرامگاه خواجه حافظ شیرازی نیز بازدید خواهد کرد.
استاندار فارس با بیان اینکه در جلسات برگزار شده با وزرا، مصوبات اثرگذاری برای سفر استانی رئیس‌جمهوری در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: تصویب و اجرای این مصوبات خبرهای خوشی در راستای توسعه و پیشرفت استان برای مردم به همراه داشته باشد.
 
رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی فارس در دستور کار دولت رئیسی

در این سفر استانی، وزرا و معاونین رئیس جمهور نیز به‌عنوان نمایندگان ویژه از سوی دولت در شهرستان های مختلف حاضر می‌شوند و درنهایت در جلسه شورای اداری استان شرکت می‌کنند.
بر این اساس، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های لارستان، اوز، گراش و خنج و وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های جهرم ، خفر، داراب و زرین دشت حضور خواهند یافت.
وزیر صنعت،معدن و تجارت در شهرستان های خرامه، کوار و سروستان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت و وزیر نفت در شهرستان های فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد حضور خواهند داشت.
برنامه‌های وزیر نیرو در شهرستان های کازرون و کوهچنار، وزیر راه و شهرسازی در شهرستان های شیراز و زرقان و وزیر کشور در شهرستان های رستم و ممسنی پیش‌بینی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شهرستان های آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان و معاون رئیس جمهور در امور مجلس در فسا، نیریز، استهبان و بختگان حضور می‌یابند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در شهرستان های اقلید ، بیضا و سپیدان حضور خواهد شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان نیز در این سفر، ریاست محترم جمهور را همراهی کرده و به بررسی مسائل حوزه مربوطه می‌پردازد.
استان فارس با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت، استان چهارم کشور از نظر جمعیت است. این استان از نظر وسعت نیز چهارمین استان بزرگ تلقی و ۳۶ شهرستان را شامل می‌شود.
آیت الله رئیسی طی هفته‌های اخیر و در۶ سفر پیشین استانی خود به استان ها و مناطق محروم کشورمان از جمله استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام ، کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر سفر کرده بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲۲مهر ۱۴۰۰، کد خبر:84503857،irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
تقریبا مشکلات بیشتر استان‌ها در دستور کار دولت هستند. فقط امیدواریم که مشکلات حل بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین