پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سخنگوی نخست وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه بیان داشت که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری منتخب آمریکا و 'ترزا می' در گفت وگویی تلفنی ضمن تاکید بر روابط ویژه واشنگتن و لندن، بر تقویت این روابط تصریح کرده اند.

شعارسال: این سخنگو گفت: رییس جمهوری منتخب آمریکا در این گفت وگوی تلفنی که بعد از ظهر روز پنجشنبه صورت گرفت، بیان داشت که 'انگلیس دارای جایگاهی بسیار بسیار ویژه ای بر او و برای آمریکا است. '

این سخنگو اضافه کرد: ترامپ با بیان اینکه به لحاظ شخصی دارای روابط نزدیک و گرم با انگلیس است، گفت: او مطمئن است که روابط ویژه دو کشور بایستی قوی و قویتر شود.

به گفته این سخنگو، دونالد ترامپ تصریح کرد که بسیار مشتاق است که با نخست وزیر انگلیس همکاری نزدیک داشته باشد.

این سخنگو افزود: نخست وزیر انگلیس نیز در این گفت وگو، به ترامپ به دلیل پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از یک کارزار انتخاباتی سخت، تبریک گفت.

به گفته این سخنگو، نخست وزیر انگلیس بیان داشته است که او متعهد به ایجاد و گسترش روابط کشورش با تمامی جهان به خصوص بعد از همه پرسی 23ژوئن است و در این میان روابط لندن با آمریکا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این سخنگو افزود: 'تراز می' با اشاره به روابط تاریخی و اشتراکات انگلیس و آمریکا ، افزود: ما همه نیاز داریم که بر روی مسایل جهانی تمرکز داشته باشیم.

به گفته این سخنگو، نخست وزیری انگلیس بیان داشت که آرزوی او تحکیم مناسبات تجاری و سرمایه گذاری دو جانبه با آمریکا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

وی افزود: 'ترزا می ' و 'ترامپ' همچنین بر این امر تصریح کردند که روابط انگلیس و آمریکا بسیار مهم و خیلی ویژه است و تقویت آن از اولویت رهبران این دو کشور است.

این سخنگو عنوان کرد که ترامپ در جریان این تماس تلفنی از نخست وزیر انگلیس برای سفر به آمریکا و دیدار با او در اولین فرصت ممکن، دعوت به عمل آورد.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس صبح روز چهارشنبه گذشته در بیانیه ای ضمن تبریک پیروزی 'دونالد ترامپ' نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر تدوام روابط خاص لندن و واشنگتن تصریح کرده بود.

وی دراین بیانیه گفته بود: انگلیس و آمریکا دارای یک روابط پایدار و ویژه براساس ارزش های آزادی، دمکراسی و مشارکت پذیری بوده اند.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: ما همچنان شرکای قوی و نزدیک در زمینه های تجارت، امنیت و دفاع باقی خواهیم ماند.

وی گفت: من مشتاقانه به دنبال همکاری با رییس جمهوری منتخب دونالد ترامپ، برای ساخت و ساز این روابط با هدف تحکیم امنیت و رفاه کشورهای مان در سال های در پیش رو هستم.

در همین حال، فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس نیز روز پنجشنبه گفت پیش بینی می کند انگلیس با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روابطی سازنده داشته باشد.

هاموند افزود :« من اطمینان دارم که ما با دولت ترامپ گفت وگویی بسیار سازنده خواهیم داشت'.

'بوریس جانسون ' وزیر خارجه انگلیس نیز صبح روز چهارشنبه ضمن تبریک پیروزی 'دونالد ترامپ' نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، گفته بود که لندن مشتاق به همکاری با واشنگتن در زمینه ثبات جهانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21آبان1395، کدخبر: 82303363: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین